تبلیغات در تلکسیران

عراق و اقغانستان چقدر کفش ایرانی می‌خرند؟+جدول

عراق و اقغانستان چقدر کفش ایرانی می‌خرند؟+جدول

خلیج فارس: ارزش صادرات کفش ایران به دو کشور عراق و افغانستان و سهم این دو کشور از کل صادرات کفش ایران از سال 1393 تا 5 ماهه نخست سال 1397 اعلام شد.

به گزارش«خلیج فارس» به نقل از ایسنا؛ به طور متوسط بیش از 80 درصد کل صادرات انواع پایپوش (ردیف تعرفه 64) متعلق به دو بازار هدف عراق و افغانستان است. دو کشور عراق و افغانستان مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی انواع پایپوش (ردیف تعرفه 64) محسوب می‌شوند و هر گونه تغییر در سیاست‌های معاملاتی با تجار این کشور تاثیر بسیار چشمگیری در کل صادرات انواع کفش ایرانی خواهد داشت.

ارزش صادرات کفش ایران به عراق و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران

ارزش صادرات انواع پایپوش به کشور عراق به ترتیب در سال 1393 معادل 67.5 میلیون دلار بوده و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران معادل 58.6 درصد بوده است. در سال 1394 ارزش صادرات کفش ایران به عراق 80.1 میلیون دلار بوده و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران به رقمی معادل 57.2 درصد رسیده است.

در سال 1395 ارزش صادرات کفش ایران به عراق به 56.7 میلیون دلار رسیده است و این در حالی است که سهم عراقی‌ها از مجموع صادرات کفش ایران 56.7 درصد بوده است. در سال 96 نیز ارزش صادرات کفش ایران به عراق 57.7 میلیون دلار بوده که سهم این صادرات از مجموع صادرات کفش ایران به 60.5 رسیده است. گفتنی است در 5 ماهه نخست سال 1397 نیز ارزش صادرات کفش ایران به عراق 33.8 میلیون دلار بوده که سهم این میزان صادرات از مجموع صادرات کفش ایران رقمی معادل 65 درصد است.

ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران

در مورد افغانستان نیز باید خاطرنشان کرد که ارزش صادرات ایران به افغانستان در سال 1393 معادل 23.3 میلیون دلار بوده است که سهم 20.2 درصدی از مجموع صادرات کفش ایران را نشان می‌دهد. در سال 94 نیز ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان به 20.3 میلیون دلار رسیده که نشان دهنده سهم 20.2 افغانستان از مجموع صادرات کفش ایران است. پس از آن در سال 1395 ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان به 28.9 میلیون دلار رسیده است که حاکی از سهم 27.9 درصدی افغانستانی‌ها از مجموع صادرات کفش ایران است. در سال 1396 نیز ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان 23.9 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد سهم افغانستان از مجموع صادرات ایران رقمی معادل 26 درصد بوده است.

باید اعلام کرد که در 5 ماهه نخست سال جاری نیز رقمی معادل 11.6 میلیون دلار کفش از ایران به افغانستان صادر شده است که سهم 22.3 درصدی این کشور را از مجموع صادرات کفش ایران نشان می‌دهد.

مجموع سهم دو کشور عراق و افغانستان از کل صادرات کفش ایران

در سال 1393، 78.8 درصد از کل صادرات کفش ایران به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است و به ترتیب در سال‌های 1394، 1395 و 1396 به رقمی معادل 77.4، 83.6 و 86.5 درصد رسیده است. در 5 ماهه نخست سال جاری نیز مجموع سهم دو کشور عراق و افغانستان از کل صادرات کفش ایران رقمی معادل 87.3 درصد بوده است.

بر اساس جدولی که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته ارزش صادرات کفش ایران به عراق و افغانستان و سهم این دو کشور از مجموع صادرات کفش ایران اعلام شده است.

عراق و اقغانستان چقدر کفش ایرانی می‌خرند؟



کلمات کلیدی خبر : کفش ایرانی عراق افغانستان
تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10660763 <br/> تعداد کلیک :  2078 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10534428 <br/> تعداد کلیک :  1146 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10445939 <br/> تعداد کلیک :  1146

نقدی بر نوحه‌خوانی به‌ شیوه موسیقی رپ

نقدی بر نوحه‌خوانی به‌ شیوه موسیقی رپ

خلیج فارس: یک پژوهشگر گفت: با موسیقی رپ، نوحه خوانی می‌شود و با این کار به ریش همه می‌خندند. با اینکه بارها خود من در این‌باره مقاله نوشته‌ام یا دیگران آن را گوش‌زد کرده‌اند، باز هم شاهد انجام این کارها هستیم؛ زیرا جامعه ما موسیقی درست برای انجام این آیین‌ها را نمی‌داند.

به گزارش«خلیج فارس»؛ هوشنگ جاوید در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قدمت این‌ مراسم آیینی عزاداری به پس از اسلام و زمان آل زباره باز می‌گردد؛ آن‌ها به عنوان نقبای شیعیان، پس از ورود به خراسان این‌گونه آیین‌های مذهبی را راه اندازی می‌کنند.

او درباره نشانه‌های مورد استفاده در عزاداری‌ها بیان‌کرد: تمامی این نشانه‌ها برگرفته از فرهنگ ایرانی است؛ هر دین و مذهبی برای تبلیغ خود نیاز به یک‌سری چیزهای نمادین دارد؛ سمبل‌هایی که به عنوان مظاهر ابزار باور از آن استفاده کند و این نمادها را به‌کار می‌گیرد تا تبلیغ خود را بهتر انجام دهد.

این پژوهشگر ادامه داد: به همین دلیل بر اساس آن چیزی که روایت شده، برای مثال ایرانی‌ها درباره بهشت، قیامت و پرندگان بهشتی، باورهای خود را بر روی علامت پیاده می‌کنند. شما هنگامی که به این نمادها نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که شکل کلی آن‌ها مانند آتش به معنای این است که شعله آتش مهم‌تر از هر چیزی است و این‌که ما می‌گوییم آتش کربلا در دل‌ها از بین نمی‌رود همین است و این کاملا ساخته و پرداخته خود ایرانی‌ها است.

جاوید اظهار کرد: از نمادهایی مانند عاشورا، بهشت و... روی علامت به زیبایی استفاده شده؛ حالا اگر حمل آن امروزه مشکل شده نباید بهانه بیاوریم که این اسلامی و ایرانی نیست؛ حمل این علائم امروزه به مشکل برخورده و این علامت‌ها نباید بیشتر از دوازده تیغه باشند.

او اضافه کرد: متاسفانه امروز کارهای بدون فکری انجام شده و کسانی که اصل قضیه را می‌دانند، آزار می‌دهد. علامت بین 5 تا 12 تیغه است و علت آن‌هم مسائل باور مدارانه اسلامی است، زیرا اگر دقت کنید بحث پنج تن آل‌عبا در علامت‌های پنج تیغه مطرح است، در علائم هفت تیغه بحث دیگری و در علائم دوازده تیغه منظور 12 معصوم است، همچنین از جلوه‌های عاشورایی به زیبایی در این علامت‌ها استفاده شده است.

این پژوهشگر افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که این نمادها مربوط به مذهب دیگری است. موسیقی‌های ضربی چیزیست که در این قرن رایج شده، موسیقی عزا در ایران دوره به دوره تغییراتی داشته و یکی از مسائل مهم آن این است که هر دوره‌ای که این موسیقی تغییر می‌کرده در کتاب‌ها نوشته می‌شده است.

جاوید ادامه داد: سینه‌زنی ما حاصل تحول زمانه‌ای است، یعنی دوره‌ای کامل را گذرانده تا به این‌جا رسیده است. اگر ما تاریخ را مطالعه کنیم می‌بینیم که فردوسی در شاهنامه بیان می‌کند که ایرانی‌ها به چه روشی خاک بر سر می‌ریخته‌اند، چه لباسی می‌پوشیده‌اند و چه چیزهای دیگری داشته‌اند، حتی فردوسی در شاهنامه می‌گوید که هنگام عزا از طبل‌های کوچک استفاده و چگونه دور آن را مشکی می‌کرده‌اند.

او بیان کرد: می‌بینیم که در گذشته تنها طبل استفاده می‌شده اما در حال حاضر انواع و اقسام سازها در این مراسم استفاده می‌شود، علت آن‌هم این است که رسانه مجبور است زمان عزاداری برای پخش آنتن از نوعی موسیقی رسانه‌ای استفاده کند تا جذب مخاطب داشته باشد و این جلب مخاطب در قالب ایجاد سوگ ترانه‌ها در حال کار کردن است.

این پژوهشگر گفت: سوگ ترانه ایجاد می‌شود اما مردم ما برداشت درستی ندارند و علت این است که کسی نمی‌آید بگوید که که این سوگ ترانه فقط در قالب رسانه باید استفاده شود و مردم نا آگاهانه از این موسیقی استفاده می‌کنند و این آسیبی است که برداشت غلط مردم به فرهنگ جامعه زده است. ما باید این قضیه را با روشنگری افراد دست‌اندر کار درست کنیم تنها یک ضرب‌آهنگ در گذشته استفاده می‌شده آن‌هم به خاطر هماهنگی زنجیر زنان و دسته عزاداری بوده و برای این‌کار طبل زیادی استفاده نمی‌شده و یک یا دو طبل کافی بوده است اما الان این کار به صورت نمایشی و نا آگاهانه انجام می‌پذیرد.

جاوید درباره تغییرات در برگزاری مراسم عزاداری از گذشته تا کنون، اظهار کرد: در گذشته این تغییرات در راستای مثبتی انجام می‌گرفت اما در حال حاضر بسیاری از این تغییرات منفی است.

او با بیان اینکه اگر این گیر و گرفت‌ها در حوزه شناخت موسیقی نبود این ماجرا پدید نمی‌آمد، ادامه داد: به هر حال آگاهی دادن بهترین روش است و باید مانند نهی از منکر عمل کرد زیرا بعضی گوش شنوای خود را از دست داده‌اند و اگر کاری در این حوزه انجام نشود به جامعه‌ی آینده آسیب وارد خواهد شد البته جوانان ما در آینده اصلا به این‌ مسائل توجهی نخواهند داشت. ما باید این شیوه را در دانشگاه‌ها علمی کنیم و آموزش عالی کشور باید به این قضیه فکر کند تا در آینده مشکلات این‌چنینی به وجود نیاید. متاسفانه بسیاری گوش شنوایی ندارند و این غلط است باید از همین الان به فکر آینده بود.

این پژوهشگر درباره برگزاری اصل این آیین‌های مذهبی بیان کرد: حرکت دسته‌ها مهم است به این دلیل که نوعی نمایش قدرت و هم‌بستگی فکری است اما این‌که ما با این مراسم این گونه بازی کنیم اشتباه است ولی در اصلِ این مراسم مشکلی نیست. اما به عنوان مثال اگر کسی به هنگام حرکت دسته با مشکلی رو به رو شود که به اورژانس نیاز داشته باشد و اورژانس نتواند خود را به موقع برساند این یک مشکل بسیار بزرگ است.

جاوید با بیان اینکه باید در این باره نشست برنامه ریزی کرد، گفت: برنامه ریزی در مورد رفت و آمدها و این‌که با بسته شدن کدام مسیرها مردم دچار مشکل نمی‌شوند، گرچه در برخی شهرها به این مسئله فکر شده اما بعضی نیز این کار را انجام نمی‌دهند. اجرای این آیین‌ها نیاز به یک بازنگری درست دارد تا ببینیم برای آینده چه می‌توان کرد. در برخی مناطق ایران این بازنگری به صورت خودجوش صورت گرفته مانند اینکه دسته‌ها علائم خود را دیگر تکان نمی‌دهند و جلوی هیئت می‌گذارند و بعضی علامت‌ها را داخل مسجد می‌گذارند، گرچه از بین رفتن این آیین‌ها در پی این رفتارها وجود دارد ولی چاره دیگری نیست.

او ادامه داد: اگر بتوان یک برنامه ریزی ساده انجام داد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما بعضی نمی‌خواهند. دستگاه‌های اجرایی ما تا در یک موقعیت قرار نگیرند اصلا به چگونگی برگزاری آن فکر نمی‌کنند و دائما در حال گذران روزمرگی و گذاشتن جلسات بی‌خود هستند و زمان رسیدن آیین، تازه به آن فکر می‌کنند، این غلط است باید از قبل به این چیزها فکر شود.

این پژوهشگر درباره تجدید نظر در برخی حوزه‌های تعزیه خوانی نیز بیان کرد: یکی از مسائل ما این است که هنر تعزیه ما در طول زمان همواره تولید داشته؛ به عنوان مثال فردی بوده به عنوان شبیه‌نامه‌نویس متن را می‌نوشته و آن‌ را عده‌ای اجرا می‌کرده‌اند؛ الان در قرن حاضرحداقل در چهل سال اخیر ما نمی‌بینیم که تعزیه نامه‌ای نوشته شده باشد، البته نمی‌توان گفت نوشته نشده، اما اگر هم نوشته شده بسیار ضعیف است.

جاوید ادامه داد: مردم در هر دوره‌ای کار خود را به خوبی انجام می‌دادند و هر سال قصه‌ای نو برای بازگو کردن داشتند اما حالا به این مسائل توجه جدی‌ نمی‌شود و هر آن‌چه در قبل نوشته شده همان را اجرا می‌کنند. آنچه به عنوان فرهنگ عاشورایی در بین ما وجود دارد بر اثر پاره‌ای نوآوری‌های نا آگاهانه است. برای مثال وقتی می‌خواهند نقش بازی کنند به جای در نظر گفتن و درک زمان حال، بازی‌هایی مانند فیلم سینمایی انجام می‌شود و همین تغییر نوع نگرش در این زمینه به آسیبی در اجرای تعزیه تبدیل شده است. ما در این باره خیلی صحبت کرده‌ایم اما کسی گوش شنوایی نداشته و همه راه خود را می روند. باید دانست که تعزیه خوان، بازیگر تئاتر یا سینما نیست و ما باید هنرهای آیینی خود را به صورت علمی در بیاوریم.



کلمات کلیدی خبر : نوحه خوانی موسیقی رپ نماد های عاشورایی
تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10647475 <br/> تعداد کلیک :  2077 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10521226 <br/> تعداد کلیک :  1144 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10432792 <br/> تعداد کلیک :  1143

4 کشته بر اثر واژگونی پراید در سرپل ذهاب

4 کشته بر اثر واژگونی پراید در سرپل ذهاب

خلیج فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته شدن 4 نفر اعضای یک خانوه بر اثر واژگونی پراید در شهرستان سرپل ذهاب خبرداد.

به گزارش«خلیج فارس» به نقل از ایلنا؛ سرهنگ محمد حیدری گفت: این حادثه صبح امروز در کیلومتر 12 محور سرپل ذهاب-قصرشیرین رخ داد که در نتیجه آن هر 4 سرنشین خودروی پراید که عضو یک خانواده بودند، کشته شدند.

وی افزود: در این حادثه خودروی پراید به علت خستگی و خواب آلودگی راننده از جاده منحرف و واژگون می‌شود که متاسفانه مرد 42 ساله که راننده بوده به همراه همسر 37 ساله و دختربچه 5 ساله اش در صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: با حضور نیروهای امدادی در محل دیگر دختر این خانواده که 11 سال داشته به مراکز درمانی منتقل می شود اما متاسفانه وی نیز به علت شدت جراحات وارده فوت می کند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارها از رانندگان خواسته شده که در هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری و حتی اگر هم شده دقایقی کوتاه به استراحت بپردازند.

وی تصریح کرد: بی توجهی به توصیه ها و هشدارهای پلیسی و این تصور که اتفاقی نمی افتد جان خیلی ها را گرفته است در حالی که بعد از هر 2 ساعت رانندگی باید به مدت 15 دقیقه استراحت کرد.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: اگر این راننده به توصیه های گفته شده عمل می کرد امروز خود و دیگر اعضای خانواده اش جانشان را از دست نمی دادند.



کلمات کلیدی خبر : حوادث رانندگی سرپل ذهاب کرمانشاه
تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10664803 <br/> تعداد کلیک :  2079 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10538442 <br/> تعداد کلیک :  1146 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10449943 <br/> تعداد کلیک :  1147

نخستین سیاهپوستی که به فضا رفت +عکس

نخستین سیاهپوستی که به فضا رفت +عکس

خلیج فارس: شاید عده زیادی در پاسخ به این سوال تصور کنند نخستین سیاهپوستی که به فضا سفر کرد یک آمریکایی بود، زیرا احتمال اینکه نخستین فضانورد سیاهپوست یک تبعه روسیه باشد بسیار کم است. اما باید گفت که نخستین فضانورد سیاهپوست نه آمریکایی بود و نه روسی.


به گزارش«خلیج فارس» به نقل از ایسنا؛ «آرنالدو تامایومندز» نخستین سیاهپوستی که توانست به فضا سفر کند کوبایی است. وی در چهارچوب برنامه اینترکاسموس به عنوان یکی ازنامزد‌های کوبا، راهی شهرک فضانوردان شد. تامایومندز، پس از طی یک دوره که حدود دو سال طول کشید در 18 سپتامبر 1980 همراه یوری راماننکو کیهان‌نورد شوروی بر عرشه ناو کیهانی سایوز-38 سکوی پرتاب شماره 1 پایگاه فضایی بایکونور ترک و راهی مدار زمین شد. مندز نه فقط نخستین کیهان نورد کوبا بلکه نخستین کیهان نورد منطقه آمریکای لاتین و نیز نخستین کیهان نورد آفریقایی نژاد بود. این سفینه پس از حدود یک شبانه روز به ایستگاه مداری «سالیوت-6» پیوست. در این زمان لئونید پاپف و والری ریومین در ایستگاه فعالیت داشتند.
 

پرواز یک هفته‌ای مشترک این گروه شامل 22 آزمایش مختلف در زمینه‌های مختلف از جمله بررسی منابع طبیعی محیط زیست، ژوئوفیزیک و ... می‌شد، اما بخش زیادی از وقت کیهان نوردان برای پژوهش‌های پزشکی و زیست شناسی صرف شد که دانشمندان کوبایی پیشنهاد کرده بودند.

تامایو مندز با خودش اشیایی به مدار برد که نماد وطنش بود و آنجا را یادآوری می‌کرد، چیز‌هایی مانند، دانه‌های درخت نارگیل، کروکودیل کوچک تاکسی درمی شده، کیسه‌ای با نیشکر کوبا، چند صدف و البته سیگار برگ معروف کوبا.

عروسک کروکودیل خشک شده، شکر و صدف‌ها را تامایو مندز به زمین برگرداند و به عنوان یادگار‌های فضایی به کوبا برد، اما سیگار چکار شد؟ در هیچ منبعی درباره سیگار‌ها حرفی به میان نیامده است... فقط در میان کیهان نوردان یک شایعه‌ای وجود دارد: احتمالا والری ریومین نخستین کسی است که در فضا، از دستگاه ذوب فلز به عنوان فندک استفاده کرد؟!

پس از انجام دادن برنامه پرواز مشترک در 26 سپتامبر، ناو کیهانی سایوز از ایستگاه جدا شد و بازگشت طبق برنامه در 175 کیلومتری جنوب شرقی ژزکازگان قزاقستان صورت گرفت.

آرنالدو تامایومندز در 29 ژانویه سال 1942 در گوانتانامو کوبا متولد شد. چون یتیم بود زندگی سختی داشت. بعد از مرگ پدر و مادرش در خانواده عمویش بزرگ شد. ابتدا به عنوان کارگر و سپس به عنوان هنرجوی نجاری کار می‌کرد. 13 ساله بود که در یک کارخانه مبل‌سازی مشغول به کار شد. پس از رسیدن به سن قانونی، او به صفوف ارتش انقلابی پیوست و بالاخره توانست ضمن تحصیل در رشته فنی، از دانشکده عالی نیرو‌های مسلح انقلابی کوبا فارغ التحصیل شود و در نیروی هوایی کوبا به عنوان خلبان پذیرفته شد. از آوریل 1961 تا مه 1962 شوروی در دانشکده حمل و نقل هوایی نظامی یسک (Yeisk) آموزش خلبانی جنگنده میگ-15 را دید. در بازگشت به کوبا از سال 1962 به عنوان مربی خلبانی در پایگاه هوایی سن آنتونیو خدمت کرد.

در اواخر سال 1977، به عنوان یکی از چهار نامزد نهایی کوبا برای شرکت در برنامه پرواز بین المللی کوبا -شوروی انتخاب شد.

بعد از سفر مدال و جوایز زیادی از جمله مدال قهرمان جمهوری کوبا و قهرمان اتحاد جماهیر شوروی را گرفت و نامش به عنوان نود و هفتمین فضانورد جهان به ثبت رسید.


کلمات کلیدی خبر : سیاهپوست فضا
تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10661794 <br/> تعداد کلیک :  2078 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10535451 <br/> تعداد کلیک :  1146 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10446962 <br/> تعداد کلیک :  1146

حکم شرعی رهبر انقلاب درباره قمه‌زدن مخفی

حکم شرعی رهبر انقلاب درباره قمه‌زدن مخفی

خلیج فارس: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری سئوالی درباره قمه‌زدن به طور مخفی و پاسخ رهبر انقلاب به این سئوال را منتشر کرد.

متن حکم شرعی رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

سؤال: آیا قمه زدن به طور مخفی حلال است یا این که فتوای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟

جواب: قمه زنی علاوه بر این که از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی شود و سابقه ای در عصر ائمه(علیهم السلام) و زمان های بعد از آن ندارد و تأییدی هم به شکل خاص یا عام از معصوم(علیه السلام) در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب می شود بنا بر این در هیچ حالتی جایز نیست.



کلمات کلیدی خبر : قمه زنی عزاداری رهبر انقلاب
تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10653340 <br/> تعداد کلیک :  2078 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10527051 <br/> تعداد کلیک :  1145 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/02/17 <br/> تعداد نمایش این آگهی تاکنون : 10438588 <br/> تعداد کلیک :  1143
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟