تبلیغات در تلکسیران

در لیورپول ستاره های فیلم نمی میرند

فیلم "در لیورپول ستاره های فیلم نمی میرند" براساس خاطرات پیتر ترنر (Peter Turner) بازیگر بریتانیایی ساخته است. این فیلم داستان عشقی ترنر و ستاره هالیوود، گلوریا گراهام است.

در لیورپول ستاره های فیلم نمی میرند

در لیورپول ستاره های فیلم نمی میرند.jpg

در لیورپول ستاره های فیلم نمی میرند

این فیلم روایت تصویری از یک رابطه عشقی آنی و و پرشور است.  عشق یک مرد بازیگر، جوان و تازه کار به ستاره پیشکسوت هالیوود.  عشق به ستاره رو به افول سینما که با سرطان دست و پنجه نرم می کند.

فیلمی که توسط پل مک ‌گیگان (Paul McGuigan) کارگردانی شده و آنت بنینگ، جیمی بل و جولی والترز ایفاگر نقش های اصلی فیلم هستند.

مشخصات فیلم:

کارگردان: پل مک ‌گیگان

فیلمنامه: مت گرینلق، پیتر ترنر

بازیگران: جیمی بل، آنت بنینگ، جولی والترز، استفن گراهام، ونس ردگرا، ایسابلا لاگلاند، فرانسیس باربر، لاین بهترین، جیمز بلور، کاملیوواکاس واکلووا، پیتر ترنر، تام بریتنی، تیم آهرن، سوزان برتی، جوی بتی، ادوارد بورن، بنتلی کلو، جی ویلیس، مایکل بیلینگتون، جینو پیکیانو، کارل فارر، جید کلارک، جیمه اوتن، آدام لازاروس، نیکولا جین ولز، ایبی مبعلیچی، جوانا بروکس، دیوید دسیو، دیوید صوف، پل دلسیسون

ژانر فیلم: بیوگرافی

نام اصلی فیلم: Film Stars Don’t Die in Liverpool

سال تولید: ۲۰۱۷

کشور تولید کننده: انگلستان

زبان اصلی فیلم: انگلیسی

مدت فیلم: ۱۰۵ دقیقه

تاریخ پخش فیلم: ۲۰.۰۴.۲۰۱۸

بیوگرافی آرش و مسیح: از زیرزمین تا برگزاری کنسرت

پنج شنبه هفته گذشته اولین کنسرت آرش عدل پرور و مسیح عدل پرور در تالار وزارت کشور برگزار شد که با استقبال فوق العاده دوستداران موسیقی همراه بود. در ادامه به معرفی این زوج موفق هنری می پردازیم. 

بیوگرافی آرش و مسیح: از زیرزمین تا برگزاری کنسرت

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

 

  • بیوگرافی آرش و مسیح

این دو هنرمند جوان در عرصه موسیقی Rhythm&Blues)R&B) و پاپ فعالیت می کنند و با کارهای شنیدنی شان از مدت ها پیش مخاطبان زیادی را جذب خود کرده اند. مسیح  و آرش با هم برادرند. نام هنری این دو برادر ”مسیح“ و ”آرش AP است. آن ها یک سال با هم اختلاف سنی دارند و مسیح از آرش بزرگتر است. این دو برادر متولد تهران هستند.

 

  • دوران قبل از دریافت مجوز

زمان آغاز فعالیت هنری این دو برادر به اواسط دهه هشتاد باز می گردد. آرش و مسیح در آن دوران با برخی از خواننده های معروف زیرزمینی همکاری می کردند. به علاوه آرش تا چند سال گذشته نیز به عنوان یک رپر شناخته می شد. همچنین آرش قبلا عنوان کرده بود که ترانه سرایی را از برادر بزرگترش مسیح آموخته است.

 

  • محبوب ترین قطعه

قطعه های ”هنوز همونم“، ”خودتو برسون“ و ”دیوانه وار“ همگی آثار موفقی بودند که در دوران قبل از دریافت مجوز آرش و مسیح منتشر شدند. اما تک آهنگ ”بیا بازم“ مطمئنا ماندگارترین آثر آن هاست. این قطعه پس از انتشارش به سرعت هیت شد و بازخوردهای بسیار مثبتی میان علاقه مندان موسیقی داشت. آهنگ ”بیا بازم“، تنها در یکی از معتبرترین وبسایت های منتشرکننده موسیقی، حدود ۴۰ میلیون شنونده داشت!

 

  • شروع دوران مجاز

آرش و مسیح قبل از این که مجوز بگیرند قطعه های زیادی را منتشر کرده بودند که اکثر آن ها موفق بود. این دو از سال ۱۳۹۲ تا به امروز در زمره موفق ترین خواننده های پاپ ایران به شمار می روند. آهنگ ”دیوونه کن“ اولین قطعه مجاز این دو برادر به حساب می آید که در پاییز سال ۱۳۹۵ تحت لیبل ترانه شرقی منتشر شد. آرش و مسیح پس از این تک آهنگ، قطعه های ”تو که نیستی پیشم“، ”غوغا می کنم“، ”چه قشنگ“، ”آرومه دل“، ”گلی“ و ”خالی بود دستم“ را با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر کردند.

 

  • همکاری با هنرمندان دیگر

مسیح و آرش در سال های اخیر با هنرمندان زیادی همکاری کرده اند که از جمله آن ها می توان به مسعود جهانی، سعید انصار، هوروش بند، ماکان بند، علی لهراسبی و ... اشاره کرد.

 

  • برگزاری کنسرت

پس از سال های زیادی که از فعایت های هنری مسیح و آرش می گذرد، پنج شنبه گذشته مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، آن ها اولین کنسرت خود را در دو سانس مختلف با همکاری موسسه آراد در تالار وزارت کشور برگزار کردند که با استقبال شدیدی از جانب هوادارانشان همراه بود. جمعه نیز دومین روزی بود که این زوج هنری در تالار وزارت کشور کنسرت داشتند. همچنین به دلیل استقبال زیاد از کنسرت های برگزار شده آن ها، سومین کنسرت آرش و مسیح چهارشنبه هفته جاری مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در دو سانس برگزار خواهد شد. گفتنی است این دو برادر پس از اتمام کنسرت های تهران، تور کنسرت های خود را در شهرهای دیگر ایران آغاز خواهند کرد.

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

  1. صفحه اصلی
  2. هنری
  3. جهان

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد و از رازهای موفقیت تعدادی از مولتی میلیونرهای هندوستان پرده بر میدارد.

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهددر کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد

این کتاب دلپذیر هم لایق ستایش و هم نکوهش است. بگذارید با دومی شروع کنم. اولا این کتاب ویراستاری بدی دارد. چندین و چند غلط نگارشی از جمله تعدادی غلط های مضحک مانند نوشتن diary به جای dairy ("یادنگاشت" به جای "لبنیات") در کتاب وجود دارند. دوما تمام وارثان منتخب متعلق به خانواده های اهل بمبئی و دهلی اند و هیچ وارثی از جنوب رشته کوه های ویندهیاس(Vindhyas) وجود ندارد. سوما اشاره به زمان رویداد وقایع تا حدودی درست نمی باشد. در فصل ۵ که درباره خانواده کاونتر(Keventer) است، باسین نوشته است:

"کسب و کار اصلی در واقع در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد."

 

در حالیکه تبلیغ معروف برند کوینتر(کارخانه تولید میلک شیک محلی) در چهارم مارس ادعای "بیش از ۱۲۵ سال خدمت بی وقفه به مشتریان" را دارد.

حالا چه کسی درست میگوید؟

من بدون تردید از این خطاها می گذرم. باسین با مهارت تمام از تخصصش در ایجاد پلتفرمی ویراستاری برای کسب و کارهای خانوادگی استفاده کرده است. سبک نوشتاری او سطحی و یا مصنوعی نیست و او با نگاهی واقعی پیچیدگی های سیاست های خانوادگی در گذر نسل های موفق را مورد بررسی قرار داده است. یک مساله اجتناب ناپذیر، نقش مادر بیوه در این خانواده هاست، نقش مادر سالار. او نفوذ احساسی عمیقی بر فرزندان دارد، وارثانی که پس از مرگ پدرشان کسب و کاری که بر عهده ی مادر است و او هیچ از آن نمی داند را اداره می کنند.

نویسنده در مواجه با چالش های بین خانواده ها واقع بین و در عین حال بی طرف است. امروزه اطلاعات بسیاری توسط آرشیوهای آنلاین در اختیار عموم قرار دارد اما باسین اعتبار زیادی در این زمینه کسب کرده چرا که او در انتهای هر فصل لیستی از منابع و مأخذ کامل قرار داده که محققان می توانند از آن استفاده کامل ببرند.

این عامل احتمال متهم ساختن نویسنده به ساختگی بودن مصاحبه های انجام شده با سران کسب و کارهای خانوادگی که تاریخچه خانواده و حتی کشمکش های آن را با موافقت تمام افشا کرده اند از بین می برد. واضح است که مصاحبه ها خصمانه و یا مثل بازجویی نبوده است. افرادی که با آنها مصاحبه شده غالبا بازرگانان سر سختی اند که بدون چشم و گوش تیز و زبان تند در دنیای تجارت دوام نمی آوردند؛ با این حال بر تصمیم خود مصمم مانده و خود را در اختیار نویسنده قرار داده و به باسین درباره فرهنگ خانوادگی، نبردهای درونی و رقابت های ویرانگری که به تباهی یک کسب و کار خانوادگی منجر شده است، اطلاعات دسته اولی داده اند.

روایت های موثق جدال میان برندهای مختلف برای من به شدت جذاب است. سران سرسخت، ثروتمند و تک روی شرکتهای مهم تجاری در این کتاب با فصاحت تمام به تصویر کشیده شده اند.

من اصلا نمیتوانم در برابر وسوسه بازگویی جدال میان شرکت لوازم آرایشی بهداشتی هندوستان لیور(HLL) و شرکت ماریکو(Marico) و صاحب برند روغن نارگیل پاراشوت(Parachute) مقاومت کنم. HLL قصد خرید پاراشوت را داشت. ککی دادیست(Keki Dadiseth) رئیس HLL در بعد از ظهر یک روز با هارش ماریوالا( Harsh Mariwala) صاحب شرکت ماریکو تماس گرفت و به او گفت:

"جناب ماریوالا، من به شما آنقدر پول میدهم که کفاف خود و نسل های بعد از شما را بدهد."

 

ماریوالا پاسخی به جز سکوت نداد و با این تهدید روبرو شد که اگر از فروش سر باز زند، HLL تمام تلاشش را برای حذف پاراشوت از رقابت خواهد کرد. ماریوالا در پاسخ گفت:

"شاید فکر کنی یه تخته کم دارم، ولی همون معدود تخته های توی سرم بدجوری سفت اند."

او لاف نمیزد. در سال ۲۰۰۶ ماریوالا روغن نارگیل HLL را با خرید سهام آن به مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیون دلار از چرخه رقابت برداشت.

 

خلاصه گردآوری شده ی نویسنده از داستان شرکت Berger Paints (یکی از بزرگترین کارخانه های تولید رنگ در هند) یک ناهماهنگی ناخوشایند میان دو نسل را به تصویر می کشد. کولدیپ(Kuldip) رئیس شرکت، سه دختر دارد و گورچاران(Gurcharan) برادر و شریک کولدیپ، صاحب دو دختر و یک پسر است. دختران این خانواده هیچ تمایلی به ملحق شدن به این کسب و کار خانوادگی ندارند. تنها پسر خانواده که در ایالات متحده تحصیل کرده هیچ قصدی برای بازگشت ندارد. نویسنده بر این باور است که تکرار دوباره تاریخ به این نحو که یک نسل کسب و کاری که نسل قبل با تلاش فراوان ساخته است را به حراج بگذارند، مایه خجالت است. واضح است که اینچنین کسب و کاری تنها هنگامی دوام خواهد داشت که ارزشهایی که چهار نسل ماندگار بوده در نسل پنجم نیز باقی بمانند.

 

بگذارید این مقاله را با انتقادی سختگیرانه تمام کنم. شکی نیست که تمام زندگی های شغلی شادی ها، خوبی و بدی ها، قهر و آشتی ها و سود و ضررها را به همراه دارند. باسین بر خانواده های بازرگان هندوستان تمرکز کرده و از داستان های شگفت انگیزی که از دید عموم پنهان بوده پرده برداشته است. اما من از او به خاطر عدم بررسی مشکل جامع تر که تاکید بیش از حد این خانواده ها بر عدم افشای راز موفقیتشان است خرده میگیرم.

 

واقعا چرا کسب و کار و کارآفرینی در هند نیاز به مولفی مستقل برای بازگویی داستان های موفقیتش دارد؟ چرا کارآفرینان موفق خودشان داستان دست اول موفقیت خود را نمی نویسند؟ احتمالا مسیر آنها به سمت موفقیت پر است از بازمانده رقبای از میان رفته. شاید بقایای زیادی در اتاقهای هیئت های مدیره دفن است که همیشه بسته اند. آیا به این خاطر است که هیچکس جرات افشای کوچکترین راز موفقیتی را ندارد؟ من پاسخ این سوال را نمیدانم. شاید سونو باسین بداند.

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

منبع: hindustantimes.com

تبعیض جنسیتی در اسکار و بفتا: برندگان مرد بیشتر از نامزدهای زن!

تبعیض جنسیتی مقوله ای است که در هر دو مراسم اسکار و معادل بریتانیایی آن یعنی مراسم بفتا همواره مورد بحث قرار گرفته. در این مقاله تعداد کل کاندیداها به تفکیک زن و مرد در 89 دوره برگزار شده مراسم اسکار و همچنین مراسم بفتا(از سال 1969)، از لحاظ آمار و ارقام بررسی شده است.

تبعیض جنسیتی در اسکار و بفتا: برندگان مرد بیشتر از نامزدهای زن!

نودمین دوره مراسم اسکار ۱۳ اسفند برگزار می شودنودمین دوره مراسم اسکار ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می شود

۸۹ دوره مراسم اسکار و تنها یک زن برنده جایزه بهترین کارگردانی!

می دانیم که فیلم های ساخته شده توسط کارگردانان زن، بسیار کم تر از فیلم های ساخته شده به وسیله مردان است. این گزاره ناشی از این واقعیت است که تاکنون تنها پنج زن برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار(از جمله گرتا گرویگ در سال جاری برای "لیدی برد") نامزد شده اند و فقط یکی از آن ها برنده جایزه اسکار شده است: کاترین بیگلو برای فیلم مهلکه(The Hurt Locker).

در حالی که این آمار اغلب توسط افرادی که در مقابله با نابرابری جنسیتی در مراسم اعطای جوایز کمپین تشکیل می دهند، عنوان شده است، اما مشخصا یک نمونه از تبعیض تکان دهنده بین مردان و زنان است. برای تعیین میزان تبعیض جنسیتی، داده های کامل تمام نامزدها و برندگان به جز چهار رشته(که وابسته به جنسیت نامزدهاست از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن) در ۸۹ دوره برگزار شده از آکادمی اسکار جمع آوری شده است. مشابه همین اطلاعات برای مراسم بفتا نیز گردآوری شده است.

ارقام و الگوهای این داده ها، تاریخ تبعیض جنسیتی در هالیوود و وضعیت کنونی آن را نشان می دهد.

شکل (۱) جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ مراسم اسکار را به تفکیک زن و مرد نشان می دهد.

شکل (۱): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ اسکار به تفکیک زن و مردشکل (۱): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ اسکار به تفکیک زن و مرد

مطابق شکل (۱) مردان هفت برابر بیشتر از زنان نامزد اسکار شده اند(۱۰،۲۱۰ برای مردان و ۱،۲۸۰ برای زنان) و از بین ۱۱۹۰۴ نفری که تاکنون نامزد شده اند تنها ۱۱.۱ درصدشان زن بوده اند. مشابه همین داستان برای برندگان مراسم اسکار نیز رخ داده است: ۲،۱۲۱ نفر از برندگان تاریخ اسکار مرد بوده اند و این تعداد در مورد زنان ۲۵۶ مورد است، به این معنی که تنها ۱۰.۷? از همه برندگان تاریخ اسکار را زنان تشکیل داده اند. این جانب داری اجتماعی نسبت به مردان در ۹ دهه ای که از آغاز آکادمی اسکار گذشته، نشان دهنده این واقعیت است که برندگان مرد نسبت به نامزدهای زن بیشتر بوده اند!!!

در بفتا نیز الگوی کلی از سال ۱۹۶۹ به همین ترتیب است. البته شکل (۲) نشان می دهد رویکرد مراسم بفتا در این زمینه نسبت به همتایان آمریکایی شان اندکی بهتر است.

شکل (۲): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ بفتا به تفکیک زن و مرد(از سال ۱۹۶۹)

شکل (۲): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ بفتا به تفکیک زن و مرد(از سال ۱۹۶۹)

شکل (۲) نشان می دهد که در مراسم بفتا از سال ۱۹۶۹ تاکنون، مجموعا شاهد ۴،۶۷۵ نامزد مرد و ۹۴۲ نامزد زن بوده ایم. با توجه به این شکل، نسبت نامزدهای مرد به زن، تنها کمی پایین تر از پنج برابر است. در مراسم بفتا نیز شاهد این مساله هستیم که تعداد برندگان مرد(۱،۱۱۱) از نامزدهای زن(۲۰۸) بیشتر بوده است. از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۷، ۲۰.۱ درصد کل نامزدهای بفتا زن بوده اند(تقریبا دو برابر درصد مجموع نامزدهای زن در آکادمی اسکار). همچنین، ۱۸.۷? از مجموع برندگان جایزه بفتا زن بوده اند که این رقم هشت درصد نسبت به برندگان زن در اسکار بیشتر است.

البته از آنجایی که داده های مربوط به مراسم بفتا در این مقاله تنها از سال ۱۹۶۹ محاسبه شده، شامل تبعیض های آشکار جنسیتی در دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ نمی شود. در حالی که دهه های ذکر شده در آمار مربوط به آکادمی اسکار لحاظ شده اند.

حال منتظر می مانیم تا ببینیم آیا آکادمی اسکار، امسال به گرتا گریگ کارگردان فیلم "لیدی برد" روی خوش نشان می دهد یا باز هم مطابق معمول، یکی از مردان برنده جایزه بهترین کارگردانی می شود.

نودمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ با اجرای جیمی کیمل برگزار خواهد شد.

فیلم ها و سریال های بعدی شبکه محبوب نتفلیکس

نتفلیکس یک شرکت جهانی است که به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی می پردازد. این کمپانی در سال ???? شکل گرفت و در ایالات کالیفرنیا مستقر است. چندی پیش نتفلیکس سریال محبوب برکینگ بد را بر روی دی وی دی به مشترکانش ارائه کرد که با استقبال فراوان همراه شد. نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و پانیشر را خودش تولید کرده است. نتفلیکس(Netflix) روش مرسوم تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ها را تغییر داده است و بهترین راه را برای دیدن فیلم و سریال از تلویزیون وسط اتاق پذیرایی، صفحه نمایش لپ تاپ و یا تلفن های هوشمند فراهم کرده است.

فیلم ها و سریال های بعدی شبکه محبوب نتفلیکس

نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و  پانیشر را  تولید کرده است

نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و  پانیشر را  تولید کرده است

نتفلیکس دارای کتابخانه ای از برنامه های تلویزیونی است که سریعا در حال رشد هستند و تعداد زیادی از پروژه ها نیز به منظور استفاده روی نتفلیکس در حال انجام است. در زیر فهرستی از بهترین سریال ها و فیلم های تلویزیونی نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ و پس از آن، گردآوری شده است.

سریال ها و فیلم های این لیست بر اساس میزان انتظاری است که مخاطبان برای نمایش آن ها می کشند و طبیعتا فهرستی از تمام تولیدات این شبکه نیست.

این فهرست همچنین شامل فصل های آینده سریال هایی است که قبلا پخش شده اند و مخاطبان واقعا مشتاقانه منتظر دیدن ادامه آن ها هستند. بنابراین بدون توضیح بیشتر، به سراغ لیست بهترین سریال ها و فیلم های تلویزیونی بعدی شبکه نتفلیکس می رویم:

۱-ساختن یک قاتل(Making a Murderer) - فصل دوم

۲-کربن دگرگون شده(Altered Carbon) - فصل اول

۳-جسیکا جونز مارول(Marvel’s Jessica Jones) - فصل دوم

۴-مجنون(Maniac) - فصل اول

۵-تابش(Glow) - فصل دوم

۶-هشت حس(Sense۸) - پایان ویژه

۸- ترانه برای باستر اسکراگز(The Balled of Buster Scruggs) - مینی سریال

۹-خانه پوشالی(House of Cards) - فصل ششم

۱۰-پسرفت(Arrested Development) - فصل پنجم

۱۱-بی صدا(Mute)

۱۲-مرد ایرلندی(The Irishman)

۱۳-تاو(Tau)

نرخ شعر ترانه در ترکیه

آهنگسازها و ترانه سراهای مشهور ترکیه به دلیل بحران اقتصادی قیمت ها را کاهش داده اند.

نرخ شعر ترانه در ترکیه

نرخ شعر ترانه در ترکیه.jpg

نرخ شعر ترانه در ترکیه

با این حال، تولید آلبوم موسیقی در ترکیه باعث رشد بازار شد. به این ترتیب، آهنگسازهای معروف که قبل از بحران اقتصادی خواستار دستمزد نجومی از خوانندگان بودند قیمت را با بحرانهایی که از پاییز گذشته آغاز شده بود، کاهش دادند. در زیر به نرخ برخی از این نرخ ها اشاره می شود:

سزن آکسو: ۴۰ هزار دلار

نازان اونجل: ۳۵ هزار دلار

سینان آکچیل: ۳۵ هزار دلار

کایهان: ۳۰ هزار دلار

تارکان: ۳۰ هزار دلار

شهرزاد: ۲۵ هزار دلار

یلدیز تیلبه: ۱۰ هزار دلار

آلتان چتین: ۱۰ هزار دلار

بولنت اودمیر: ۱۰ هزار دلار

آشکین تونا: ۸ هزار دلار

سیبل آلاش: ۶ هزار دلار

فتاح جان: ۶ هزار دلار


رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟