سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر: روز پرالتهاب

سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز مثل روزهای قبل با استقبال چشمگیر مخاطبین همراه بود و طبق معمول حاشیه های زیادی داشت.

سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر: روز پرالتهاب

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

یکی از حاشیه های روز سوم جشنواره مربوط به فیلم چهارراه استانبول مصطفی کیایی بود. پس از اکران این فیلم مشخص شد این کارگردان قصد نداشته حادثه حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو را بازسازی کند و صرفا داستانی را روایت کرده و در حاشیه آن ادای دینی نیز به قهرمانان آتش نشان داشته است. البته نظرات مردم درباره آخرین ساخته کیایی ضد و نقیض بود. بعضی از او بخاطر این ریسک تقدیر کردند و برخی نیز سکانس های به نمایش درآمده از آتش نشانان را ترحم آمیز خواندند. البته مصطفی كیایی در نشست خبری این فیلم نسبت به بازخوردهای مثبت و منفی واکنش نشان داد:

”زمانی كه حادثه پلاسكو رخ داد جوگیر شده بودم كه حتما فیلمی بسازم كه پلاسكو در آن نقش داشته باشد. پلاسكو هم سیاسی بود هم تجاری. بحث من اقتصاد بود. پلاسكو اقتصاد ما بود كه ریخت و این برای من دغدغه بود.“

 

مستند بانو قدس ایران نیز که در جشنواره سینما حقیقت سر و صدای زیادی به پا کرده بود، دیروز در پردیس گالری ملت به روی پرده رفت، در حالی که بحث و جدل حول این فیلم همچنان ادامه داشت. ابراهیم حاتمی ‌كیا این مستند را یک اثر تاثیرگذار توصیف كرد كه باعث شده چشمانش از اشک خیس شود. اما منتقدان نیز بودند که این فیلم را یک اثر تحریف شده خواندند.

پس از نمایش مستند جنجالی بانو قدس ایران در پردیس ملت، نوبت به فیلم لاتاری اثر محمد حسین مهدویان رسید. پس از اكران لاتاری باز هم شاهد نقدها و تعریف ها بودیم. برخی انتخاب سوژه قاچاق دختران را برای این فیلم، اقدامی جسورانه و تابوشکن ‌خواندند. در پایان روز سوم جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم لاتاری هم برگزار شد و به عنوان پرجمعیت ترین کنفرانس خبری لقب گرفت‎. یک خبرنگار که منتقد فیلم بود در این رابطه گفت:

”فیلم شما نشان می‌ دهد در دستگاه اطلاعاتی می توان عملیات خودسرانه انجام داد.“

‏حمید فرخ ‌نژاد نیز در واکنش به این انتقاد تند با لحنی طنر آمیز گفت:

”با استدلال شما جان وین باید تا به حال چندین بار اعدام می ‌شد.“

 

البته جشنواره فیلم فجر فقط در پردیس ملت برگزار نمی شود و عاشقان سینما به مانند سال های گذشته برای تماشای هر یک از فیلم ‌ها، ساعت‌ ها در صفوف طولانی سینماهای دیگر می ‌ایستند.

به هر حال سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم با تمام حواشی که داشت به پایان رسید و دوستداران فیلم راهی خانه های خود شدند تا با انرژی مضاعف به استقبال روز چهارم جشنواره بروند.

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد و از رازهای موفقیت تعدادی از مولتی میلیونرهای هندوستان پرده بر میدارد.

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهددر کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد

این کتاب دلپذیر هم لایق ستایش و هم نکوهش است. بگذارید با دومی شروع کنم. اولا این کتاب ویراستاری بدی دارد. چندین و چند غلط نگارشی از جمله تعدادی غلط های مضحک مانند نوشتن diary به جای dairy ("یادنگاشت" به جای "لبنیات") در کتاب وجود دارند. دوما تمام وارثان منتخب متعلق به خانواده های اهل بمبئی و دهلی اند و هیچ وارثی از جنوب رشته کوه های ویندهیاس(Vindhyas) وجود ندارد. سوما اشاره به زمان رویداد وقایع تا حدودی درست نمی باشد. در فصل ۵ که درباره خانواده کاونتر(Keventer) است، باسین نوشته است:

"کسب و کار اصلی در واقع در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد."

 

در حالیکه تبلیغ معروف برند کوینتر(کارخانه تولید میلک شیک محلی) در چهارم مارس ادعای "بیش از ۱۲۵ سال خدمت بی وقفه به مشتریان" را دارد.

حالا چه کسی درست میگوید؟

من بدون تردید از این خطاها می گذرم. باسین با مهارت تمام از تخصصش در ایجاد پلتفرمی ویراستاری برای کسب و کارهای خانوادگی استفاده کرده است. سبک نوشتاری او سطحی و یا مصنوعی نیست و او با نگاهی واقعی پیچیدگی های سیاست های خانوادگی در گذر نسل های موفق را مورد بررسی قرار داده است. یک مساله اجتناب ناپذیر، نقش مادر بیوه در این خانواده هاست، نقش مادر سالار. او نفوذ احساسی عمیقی بر فرزندان دارد، وارثانی که پس از مرگ پدرشان کسب و کاری که بر عهده ی مادر است و او هیچ از آن نمی داند را اداره می کنند.

نویسنده در مواجه با چالش های بین خانواده ها واقع بین و در عین حال بی طرف است. امروزه اطلاعات بسیاری توسط آرشیوهای آنلاین در اختیار عموم قرار دارد اما باسین اعتبار زیادی در این زمینه کسب کرده چرا که او در انتهای هر فصل لیستی از منابع و مأخذ کامل قرار داده که محققان می توانند از آن استفاده کامل ببرند.

این عامل احتمال متهم ساختن نویسنده به ساختگی بودن مصاحبه های انجام شده با سران کسب و کارهای خانوادگی که تاریخچه خانواده و حتی کشمکش های آن را با موافقت تمام افشا کرده اند از بین می برد. واضح است که مصاحبه ها خصمانه و یا مثل بازجویی نبوده است. افرادی که با آنها مصاحبه شده غالبا بازرگانان سر سختی اند که بدون چشم و گوش تیز و زبان تند در دنیای تجارت دوام نمی آوردند؛ با این حال بر تصمیم خود مصمم مانده و خود را در اختیار نویسنده قرار داده و به باسین درباره فرهنگ خانوادگی، نبردهای درونی و رقابت های ویرانگری که به تباهی یک کسب و کار خانوادگی منجر شده است، اطلاعات دسته اولی داده اند.

روایت های موثق جدال میان برندهای مختلف برای من به شدت جذاب است. سران سرسخت، ثروتمند و تک روی شرکتهای مهم تجاری در این کتاب با فصاحت تمام به تصویر کشیده شده اند.

من اصلا نمیتوانم در برابر وسوسه بازگویی جدال میان شرکت لوازم آرایشی بهداشتی هندوستان لیور(HLL) و شرکت ماریکو(Marico) و صاحب برند روغن نارگیل پاراشوت(Parachute) مقاومت کنم. HLL قصد خرید پاراشوت را داشت. ککی دادیست(Keki Dadiseth) رئیس HLL در بعد از ظهر یک روز با هارش ماریوالا( Harsh Mariwala) صاحب شرکت ماریکو تماس گرفت و به او گفت:

"جناب ماریوالا، من به شما آنقدر پول میدهم که کفاف خود و نسل های بعد از شما را بدهد."

 

ماریوالا پاسخی به جز سکوت نداد و با این تهدید روبرو شد که اگر از فروش سر باز زند، HLL تمام تلاشش را برای حذف پاراشوت از رقابت خواهد کرد. ماریوالا در پاسخ گفت:

"شاید فکر کنی یه تخته کم دارم، ولی همون معدود تخته های توی سرم بدجوری سفت اند."

او لاف نمیزد. در سال ۲۰۰۶ ماریوالا روغن نارگیل HLL را با خرید سهام آن به مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیون دلار از چرخه رقابت برداشت.

 

خلاصه گردآوری شده ی نویسنده از داستان شرکت Berger Paints (یکی از بزرگترین کارخانه های تولید رنگ در هند) یک ناهماهنگی ناخوشایند میان دو نسل را به تصویر می کشد. کولدیپ(Kuldip) رئیس شرکت، سه دختر دارد و گورچاران(Gurcharan) برادر و شریک کولدیپ، صاحب دو دختر و یک پسر است. دختران این خانواده هیچ تمایلی به ملحق شدن به این کسب و کار خانوادگی ندارند. تنها پسر خانواده که در ایالات متحده تحصیل کرده هیچ قصدی برای بازگشت ندارد. نویسنده بر این باور است که تکرار دوباره تاریخ به این نحو که یک نسل کسب و کاری که نسل قبل با تلاش فراوان ساخته است را به حراج بگذارند، مایه خجالت است. واضح است که اینچنین کسب و کاری تنها هنگامی دوام خواهد داشت که ارزشهایی که چهار نسل ماندگار بوده در نسل پنجم نیز باقی بمانند.

 

بگذارید این مقاله را با انتقادی سختگیرانه تمام کنم. شکی نیست که تمام زندگی های شغلی شادی ها، خوبی و بدی ها، قهر و آشتی ها و سود و ضررها را به همراه دارند. باسین بر خانواده های بازرگان هندوستان تمرکز کرده و از داستان های شگفت انگیزی که از دید عموم پنهان بوده پرده برداشته است. اما من از او به خاطر عدم بررسی مشکل جامع تر که تاکید بیش از حد این خانواده ها بر عدم افشای راز موفقیتشان است خرده میگیرم.

 

واقعا چرا کسب و کار و کارآفرینی در هند نیاز به مولفی مستقل برای بازگویی داستان های موفقیتش دارد؟ چرا کارآفرینان موفق خودشان داستان دست اول موفقیت خود را نمی نویسند؟ احتمالا مسیر آنها به سمت موفقیت پر است از بازمانده رقبای از میان رفته. شاید بقایای زیادی در اتاقهای هیئت های مدیره دفن است که همیشه بسته اند. آیا به این خاطر است که هیچکس جرات افشای کوچکترین راز موفقیتی را ندارد؟ من پاسخ این سوال را نمیدانم. شاید سونو باسین بداند.

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

منبع: hindustantimes.com

پدینگتون 2 رکورددار دریافت مثبت ترین نقدها

"داستان اسباب بازی های 2" بدون شک یک انیمیشن کلاسیک است. جالب، هیجان انگیز و مهم تر از همه حضور تام هنکس در این انیمیشن. داستان اسباب بازی های 2 برای مدتی افتخار دریافت بیشترین نقدهای متوالی مثبت را بدون دریافت حتی یک نقد منفی در وب سایت مورد علاقه فیلم بازها یعنی راتن تومیتوز(Rotten Tomatoes) بدست آورد. اما رکورد وودی و دوستانش شکسته شد، چرا که اخیرا یک انیمیشن شگفت انگیز به نام پدینگتون 2(Paddington 2) منتشر شده است و گوی سبقت را از آن ها دزدیده است.

پدینگتون 2 رکورددار دریافت مثبت ترین نقدها

پدینگتون بازیگران برجسته ای دارد، دارای ویژگی های CGI فوق العاده ای بوده و در عین حال بسیار هیجان انگیز است.jpg

پدینگتون بازیگران برجسته ای دارد، دارای ویژگی های CGI فوق العاده ای بوده و در عین حال بسیار هیجان انگیز است

بله، درست است. خرس دلپذیر پدینگتون در مقایسه با داستان اسباب بازی های ۲ که ۱۶۳ نقد مثبت بدست آورده بود، یک نقد مثبت بیشتر دریافت کرد.

این که انیمیشن پدینگتون این رکورد را شکست چیز عجیبی نیست. پدینگتون بازیگران برجسته ای دارد(سالی هاوکینز، هیو گرانت، بن ویشاو)، دارای ویژگی های CGI فوق العاده ای بوده و در عین حال بسیار هیجان انگیز است. در واقع دیدن این انیمیشن از میان فیلم های ۲۰۱۷ شدیدا توصیه می شود.

پل کینگ خالق پدینگتون به وبسایت راتن تومیتوز گفت:

”ساخت انیمیشن های پدینگتون یک کار دلی بوده است. بسیاری از افراد، ماه ها یا حتی سال ها از دل و جان مایه می گذارند و هر فریم را بارها دستکاری می کنند. همه ما به خاطر نقدهای مثبتی که تاکنون دریافت کرده ایم متشکریم.“

البته باید گفت که این امر لزوما به این معنا نیست که پدینگتون ۲ در حال حاضر رسما بهترین فیلم است. اگر نگاهی به لیست بهترین فیلم های نقد شده وبسایت راتن تومیتوز با توجه به امتیاز کسب شده شان بیندازیم متوجه می شویم که انیمیشن پدینگتون ۲ در رتبه ۴۰ ام قرار گرفته است.

لیست ۱۰ فیلم برتر تمام دوران از نظر سایت راتن تومیتوز به صورت زیر است:

۱-جادوگر شهر اوز (۱۹۳۹)

۲-همشهری کین (۱۹۴۱)

۳-برو بیرون (۲۰۱۷)

۴-مرد سوم (۱۹۴۹)

۵-مد مکس: جاده خشم (۲۰۱۵)

۶-کابینه دکتر کالیاری (۱۹۲۰)

۷-همه چیز درباره ایو (۱۹۵۰)

۸-انیمیشن وارونه (۲۰۱۵)

۹-متروپلیس (۱۹۲۷)

۱۰-پدرخوانده (۱۹۷۲)

اگر چه پدینگتون ۲ در این لیست جایی ندارد ولی با این حال یک فیلم عالی است و شایستگی تمام ستایش هایی را که از آن شده، دارد.

اخیرا دیوید هیمن تهیه کننده پدینگتون ساخت سری سوم این انیمیشن جذاب را تایید کرده است.

زندگینامه رامین جوادی، آهنگساز مشهور

رامین جوادی یک آهنگساز و موسیقیدان ایرانی است. او شهرت بسیاری پس از ساختن موسیقی برخی از بزرگترین برنامه های تلویزیونی، از جمله سریال فوق العاده محبوب “بازی تاج و تخت” و "فرار از زندان" بدست آورد.

زندگینامه رامین جوادی، آهنگساز مشهور

رامین جوادی آهنگساز و موسیقیدان ایرانی.jpg

رامین جوادی آهنگساز و موسیقیدان ایرانی

رامین جوادی در ۱۹ جولای ۱۹۷۴ در دیزبورگ آلمان متولد شد. پدرش یک مهاجر ایرانی در آلمان بود. استعداد آقای جوادی به عنوان یک گیتاریست و پیانیست باعث شد او سال ۱۹۹۴ در کالج موسیقی برکلی که در حال حاضر به عنوان بزرگترین نهاد مستقل موسیقی معاصر شناخته می شود، پذیرفته شود. کالج برکلی همچنین به عنوان "کعبه" مطالعات جاز و موسیقی مدرن آمریکایی در نظر گرفته می شود. او تحصیلاتش را کامل و بی نقص سپری کرد و در سال ۱۹۹۸ فارغ التحصیل شد. اولین پروژه ی او ساخت موسیقی برای بازی تیراندازی اول شخص به نام "System Shock ۲"، با همکاری جاش راندال و اریک بروسیوس بود.

وی پس از فارغ التحصیلی اش، توجه هانس زیمر که از آهنگسازان بزرگ سینماست را به خود جلب کرد. هانس زیمر او را در Remote Control Productions استخدام کرد. سپس رامین جوادی به لس آنجلس نقل مکان کرد و به عنوان دستیار کلاز بادلت (Klaus Badelt)، که او نیز برای ساخت موسیقی "گلادیاتور" و "مأموریت غیر ممکن ۲" مشهور است، مشغول به کار شد. او به عنوان دستیار، موسیقی و تنظیمات برای فیلم های بادلت و زیمر را انجام می داد، که به عنوان مثال می توان به "دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه" و فیلم نامزد جایزه اسکار، “Something’s Gotta Give” اشاره کرد. رامین جوادی با بادلت برای فیلم “Beat the Drum” دیوید هیکسون در سال ۲۰۰۳، و با هانس زیمر برای فیلم “Thunderbirds” جاناتان فرکس در سال ۲۰۰۴ همکاری کرد.

در سال ۲۰۰۴ او به طور مستقل با کمپانی “RZA” و برای فیلم “Blade: Trinity” به کارگردانی دیوید گویر  آهنگسازی کرد. این آغاز رابطه او با گویر در صنعت فیلم و تلویزیون بود. سال بعد او برای فیلم هایی مانند "بتمن بگینز" و "جزیره" با هانس زیمر همکاری کرد. این آخرین کار او زیر سایه ی آهنگسازان دیگر بود. در همین سال، او موسیقی اصلی سریال “Prison Break” را ساخت و سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه امی شد. موفقیت دیگر او در سال ۲۰۰۸، هنگامی که او برای فیلم مرد آهنین “Iron Man” آهنگسازی کرد رقم خورد. در سال ۲۰۱۰ جوادی موسیقی فیلم "برخورد تایتان ها" را ساخت. در همین سال و در سال ۲۰۱۲ آهنگسازی بازی های “Medal of Honor” را بر عهده داشت. در سال ۲۰۱۱ او با آهنگسازی سریال "بازی تاج و تخت" به جوایز و شهرت فراوانی دست یافت. موسیقی سریال "بازی تاج و تخت" برای او یک نامزدی جایزه امی در سال ۲۰۱۴ و یک نامزدی جایزه گرمی سال ۲۰۱۸ را در پی داشته است. وی در سال ۲۰۱۶ در ادامه ی همکاری با کمپانی HBO موسیقی سریال Westworld را نیز ساخت. سال گذشته کمپانی HBO اعلام کرد با همکاری رامین جوادی، قصد برگزاری کنسرت مجموعه آهنگ های سریال "بازی تاج و تخت" را دارد.

عکس تبلیغاتی کنسرت مجموعه آهنگ های سریال %۲۲بازی تاج و تخت%۲۲ با همکاری رامین جوادی.jpg

عکس تبلیغاتی کنسرت مجموعه آهنگ های سریال "بازی تاج و تخت" با همکاری رامین جوادی

رامین جوادی در سال ۲۰۱۲ آهنگسازی بازی “Medal of Honor” را بر عهده داشت..jpg

رامین جوادی در سال ۲۰۱۲ آهنگسازی بازی “Medal of Honor” را بر عهده داشت.

رامین جوادی با جنیفر هاوکس، مدیر اجرایی موسیقی در صنعت فیلم، ازدواج کرده است. طبق اظهارات آقای جوادی، او دارای حسی شناخته شده تحت عنوان “synesthesia” است که به موجب آن او قادر است "رنگ ها را با موسیقی و یا موسیقی را با رنگ ها" ارتباط داده که به وی اجازه می دهد تا موسیقی را تجسم کند.

تبعیض جنسیتی در اسکار و بفتا: برندگان مرد بیشتر از نامزدهای زن!

تبعیض جنسیتی مقوله ای است که در هر دو مراسم اسکار و معادل بریتانیایی آن یعنی مراسم بفتا همواره مورد بحث قرار گرفته. در این مقاله تعداد کل کاندیداها به تفکیک زن و مرد در 89 دوره برگزار شده مراسم اسکار و همچنین مراسم بفتا(از سال 1969)، از لحاظ آمار و ارقام بررسی شده است.

تبعیض جنسیتی در اسکار و بفتا: برندگان مرد بیشتر از نامزدهای زن!

نودمین دوره مراسم اسکار ۱۳ اسفند برگزار می شودنودمین دوره مراسم اسکار ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می شود

۸۹ دوره مراسم اسکار و تنها یک زن برنده جایزه بهترین کارگردانی!

می دانیم که فیلم های ساخته شده توسط کارگردانان زن، بسیار کم تر از فیلم های ساخته شده به وسیله مردان است. این گزاره ناشی از این واقعیت است که تاکنون تنها پنج زن برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار(از جمله گرتا گرویگ در سال جاری برای "لیدی برد") نامزد شده اند و فقط یکی از آن ها برنده جایزه اسکار شده است: کاترین بیگلو برای فیلم مهلکه(The Hurt Locker).

در حالی که این آمار اغلب توسط افرادی که در مقابله با نابرابری جنسیتی در مراسم اعطای جوایز کمپین تشکیل می دهند، عنوان شده است، اما مشخصا یک نمونه از تبعیض تکان دهنده بین مردان و زنان است. برای تعیین میزان تبعیض جنسیتی، داده های کامل تمام نامزدها و برندگان به جز چهار رشته(که وابسته به جنسیت نامزدهاست از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن) در ۸۹ دوره برگزار شده از آکادمی اسکار جمع آوری شده است. مشابه همین اطلاعات برای مراسم بفتا نیز گردآوری شده است.

ارقام و الگوهای این داده ها، تاریخ تبعیض جنسیتی در هالیوود و وضعیت کنونی آن را نشان می دهد.

شکل (۱) جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ مراسم اسکار را به تفکیک زن و مرد نشان می دهد.

شکل (۱): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ اسکار به تفکیک زن و مردشکل (۱): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ اسکار به تفکیک زن و مرد

مطابق شکل (۱) مردان هفت برابر بیشتر از زنان نامزد اسکار شده اند(۱۰،۲۱۰ برای مردان و ۱،۲۸۰ برای زنان) و از بین ۱۱۹۰۴ نفری که تاکنون نامزد شده اند تنها ۱۱.۱ درصدشان زن بوده اند. مشابه همین داستان برای برندگان مراسم اسکار نیز رخ داده است: ۲،۱۲۱ نفر از برندگان تاریخ اسکار مرد بوده اند و این تعداد در مورد زنان ۲۵۶ مورد است، به این معنی که تنها ۱۰.۷? از همه برندگان تاریخ اسکار را زنان تشکیل داده اند. این جانب داری اجتماعی نسبت به مردان در ۹ دهه ای که از آغاز آکادمی اسکار گذشته، نشان دهنده این واقعیت است که برندگان مرد نسبت به نامزدهای زن بیشتر بوده اند!!!

در بفتا نیز الگوی کلی از سال ۱۹۶۹ به همین ترتیب است. البته شکل (۲) نشان می دهد رویکرد مراسم بفتا در این زمینه نسبت به همتایان آمریکایی شان اندکی بهتر است.

شکل (۲): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ بفتا به تفکیک زن و مرد(از سال ۱۹۶۹)

شکل (۲): جزئیات کلی تعداد نامزدها و برندگان تاریخ بفتا به تفکیک زن و مرد(از سال ۱۹۶۹)

شکل (۲) نشان می دهد که در مراسم بفتا از سال ۱۹۶۹ تاکنون، مجموعا شاهد ۴،۶۷۵ نامزد مرد و ۹۴۲ نامزد زن بوده ایم. با توجه به این شکل، نسبت نامزدهای مرد به زن، تنها کمی پایین تر از پنج برابر است. در مراسم بفتا نیز شاهد این مساله هستیم که تعداد برندگان مرد(۱،۱۱۱) از نامزدهای زن(۲۰۸) بیشتر بوده است. از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۷، ۲۰.۱ درصد کل نامزدهای بفتا زن بوده اند(تقریبا دو برابر درصد مجموع نامزدهای زن در آکادمی اسکار). همچنین، ۱۸.۷? از مجموع برندگان جایزه بفتا زن بوده اند که این رقم هشت درصد نسبت به برندگان زن در اسکار بیشتر است.

البته از آنجایی که داده های مربوط به مراسم بفتا در این مقاله تنها از سال ۱۹۶۹ محاسبه شده، شامل تبعیض های آشکار جنسیتی در دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ نمی شود. در حالی که دهه های ذکر شده در آمار مربوط به آکادمی اسکار لحاظ شده اند.

حال منتظر می مانیم تا ببینیم آیا آکادمی اسکار، امسال به گرتا گریگ کارگردان فیلم "لیدی برد" روی خوش نشان می دهد یا باز هم مطابق معمول، یکی از مردان برنده جایزه بهترین کارگردانی می شود.

نودمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ با اجرای جیمی کیمل برگزار خواهد شد.

فیلم ها و سریال های بعدی شبکه محبوب نتفلیکس

نتفلیکس یک شرکت جهانی است که به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی می پردازد. این کمپانی در سال ???? شکل گرفت و در ایالات کالیفرنیا مستقر است. چندی پیش نتفلیکس سریال محبوب برکینگ بد را بر روی دی وی دی به مشترکانش ارائه کرد که با استقبال فراوان همراه شد. نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و پانیشر را خودش تولید کرده است. نتفلیکس(Netflix) روش مرسوم تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ها را تغییر داده است و بهترین راه را برای دیدن فیلم و سریال از تلویزیون وسط اتاق پذیرایی، صفحه نمایش لپ تاپ و یا تلفن های هوشمند فراهم کرده است.

فیلم ها و سریال های بعدی شبکه محبوب نتفلیکس

نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و  پانیشر را  تولید کرده است

نتفلیکس سریال ‌های محبوبی مثل خانه پوشالی، نارنجی همان سیاه است و  پانیشر را  تولید کرده است

نتفلیکس دارای کتابخانه ای از برنامه های تلویزیونی است که سریعا در حال رشد هستند و تعداد زیادی از پروژه ها نیز به منظور استفاده روی نتفلیکس در حال انجام است. در زیر فهرستی از بهترین سریال ها و فیلم های تلویزیونی نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ و پس از آن، گردآوری شده است.

سریال ها و فیلم های این لیست بر اساس میزان انتظاری است که مخاطبان برای نمایش آن ها می کشند و طبیعتا فهرستی از تمام تولیدات این شبکه نیست.

این فهرست همچنین شامل فصل های آینده سریال هایی است که قبلا پخش شده اند و مخاطبان واقعا مشتاقانه منتظر دیدن ادامه آن ها هستند. بنابراین بدون توضیح بیشتر، به سراغ لیست بهترین سریال ها و فیلم های تلویزیونی بعدی شبکه نتفلیکس می رویم:

۱-ساختن یک قاتل(Making a Murderer) - فصل دوم

۲-کربن دگرگون شده(Altered Carbon) - فصل اول

۳-جسیکا جونز مارول(Marvel’s Jessica Jones) - فصل دوم

۴-مجنون(Maniac) - فصل اول

۵-تابش(Glow) - فصل دوم

۶-هشت حس(Sense۸) - پایان ویژه

۸- ترانه برای باستر اسکراگز(The Balled of Buster Scruggs) - مینی سریال

۹-خانه پوشالی(House of Cards) - فصل ششم

۱۰-پسرفت(Arrested Development) - فصل پنجم

۱۱-بی صدا(Mute)

۱۲-مرد ایرلندی(The Irishman)

۱۳-تاو(Tau)


بستن