_  

نرخ شعر ترانه در ترکیه

آهنگسازها و ترانه سراهای مشهور ترکیه به دلیل بحران اقتصادی قیمت ها را کاهش داده اند.

نرخ شعر ترانه در ترکیه

نرخ شعر ترانه در ترکیه.jpg

نرخ شعر ترانه در ترکیه

با این حال، تولید آلبوم موسیقی در ترکیه باعث رشد بازار شد. به این ترتیب، آهنگسازهای معروف که قبل از بحران اقتصادی خواستار دستمزد نجومی از خوانندگان بودند قیمت را با بحرانهایی که از پاییز گذشته آغاز شده بود، کاهش دادند. در زیر به نرخ برخی از این نرخ ها اشاره می شود:

سزن آکسو: ۴۰ هزار دلار

نازان اونجل: ۳۵ هزار دلار

سینان آکچیل: ۳۵ هزار دلار

کایهان: ۳۰ هزار دلار

تارکان: ۳۰ هزار دلار

شهرزاد: ۲۵ هزار دلار

یلدیز تیلبه: ۱۰ هزار دلار

آلتان چتین: ۱۰ هزار دلار

بولنت اودمیر: ۱۰ هزار دلار

آشکین تونا: ۸ هزار دلار

سیبل آلاش: ۶ هزار دلار

فتاح جان: ۶ هزار دلار

نرخ شعر ترانه در ترکیه.jpg

نرخ شعر ترانه در ترکیه

با این حال، تولید آلبوم موسیقی در ترکیه باعث رشد بازار شد. به این ترتیب، آهنگسازهای معروف که قبل از بحران اقتصادی خواستار دستمزد نجومی از خوانندگان بودند قیمت را با بحرانهایی که از پاییز گذشته آغاز شده بود، کاهش دادند. در زیر به نرخ برخی از این نرخ ها اشاره می شود:

سزن آکسو: ۴۰ هزار دلار

نازان اونجل: ۳۵ هزار دلار

سینان آکچیل: ۳۵ هزار دلار

کایهان: ۳۰ هزار دلار

تارکان: ۳۰ هزار دلار

شهرزاد: ۲۵ هزار دلار

یلدیز تیلبه: ۱۰ هزار دلار

آلتان چتین: ۱۰ هزار دلار

بولنت اودمیر: ۱۰ هزار دلار

آشکین تونا: ۸ هزار دلار

سیبل آلاش: ۶ هزار دلار

فتاح جان: ۶ هزار دلار

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد و از رازهای موفقیت تعدادی از مولتی میلیونرهای هندوستان پرده بر میدارد.

وارثان - داستان های کارآفرینی و موفقیت به قلم سونو باسین

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهددر کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد

این کتاب دلپذیر هم لایق ستایش و هم نکوهش است. بگذارید با دومی شروع کنم. اولا این کتاب ویراستاری بدی دارد. چندین و چند غلط نگارشی از جمله تعدادی غلط های مضحک مانند نوشتن diary به جای dairy ("یادنگاشت" به جای "لبنیات") در کتاب وجود دارند. دوما تمام وارثان منتخب متعلق به خانواده های اهل بمبئی و دهلی اند و هیچ وارثی از جنوب رشته کوه های ویندهیاس(Vindhyas) وجود ندارد. سوما اشاره به زمان رویداد وقایع تا حدودی درست نمی باشد. در فصل ۵ که درباره خانواده کاونتر(Keventer) است، باسین نوشته است:

"کسب و کار اصلی در واقع در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد."

 

در حالیکه تبلیغ معروف برند کوینتر(کارخانه تولید میلک شیک محلی) در چهارم مارس ادعای "بیش از ۱۲۵ سال خدمت بی وقفه به مشتریان" را دارد.

حالا چه کسی درست میگوید؟

من بدون تردید از این خطاها می گذرم. باسین با مهارت تمام از تخصصش در ایجاد پلتفرمی ویراستاری برای کسب و کارهای خانوادگی استفاده کرده است. سبک نوشتاری او سطحی و یا مصنوعی نیست و او با نگاهی واقعی پیچیدگی های سیاست های خانوادگی در گذر نسل های موفق را مورد بررسی قرار داده است. یک مساله اجتناب ناپذیر، نقش مادر بیوه در این خانواده هاست، نقش مادر سالار. او نفوذ احساسی عمیقی بر فرزندان دارد، وارثانی که پس از مرگ پدرشان کسب و کاری که بر عهده ی مادر است و او هیچ از آن نمی داند را اداره می کنند.

نویسنده در مواجه با چالش های بین خانواده ها واقع بین و در عین حال بی طرف است. امروزه اطلاعات بسیاری توسط آرشیوهای آنلاین در اختیار عموم قرار دارد اما باسین اعتبار زیادی در این زمینه کسب کرده چرا که او در انتهای هر فصل لیستی از منابع و مأخذ کامل قرار داده که محققان می توانند از آن استفاده کامل ببرند.

این عامل احتمال متهم ساختن نویسنده به ساختگی بودن مصاحبه های انجام شده با سران کسب و کارهای خانوادگی که تاریخچه خانواده و حتی کشمکش های آن را با موافقت تمام افشا کرده اند از بین می برد. واضح است که مصاحبه ها خصمانه و یا مثل بازجویی نبوده است. افرادی که با آنها مصاحبه شده غالبا بازرگانان سر سختی اند که بدون چشم و گوش تیز و زبان تند در دنیای تجارت دوام نمی آوردند؛ با این حال بر تصمیم خود مصمم مانده و خود را در اختیار نویسنده قرار داده و به باسین درباره فرهنگ خانوادگی، نبردهای درونی و رقابت های ویرانگری که به تباهی یک کسب و کار خانوادگی منجر شده است، اطلاعات دسته اولی داده اند.

روایت های موثق جدال میان برندهای مختلف برای من به شدت جذاب است. سران سرسخت، ثروتمند و تک روی شرکتهای مهم تجاری در این کتاب با فصاحت تمام به تصویر کشیده شده اند.

من اصلا نمیتوانم در برابر وسوسه بازگویی جدال میان شرکت لوازم آرایشی بهداشتی هندوستان لیور(HLL) و شرکت ماریکو(Marico) و صاحب برند روغن نارگیل پاراشوت(Parachute) مقاومت کنم. HLL قصد خرید پاراشوت را داشت. ککی دادیست(Keki Dadiseth) رئیس HLL در بعد از ظهر یک روز با هارش ماریوالا( Harsh Mariwala) صاحب شرکت ماریکو تماس گرفت و به او گفت:

"جناب ماریوالا، من به شما آنقدر پول میدهم که کفاف خود و نسل های بعد از شما را بدهد."

 

ماریوالا پاسخی به جز سکوت نداد و با این تهدید روبرو شد که اگر از فروش سر باز زند، HLL تمام تلاشش را برای حذف پاراشوت از رقابت خواهد کرد. ماریوالا در پاسخ گفت:

"شاید فکر کنی یه تخته کم دارم، ولی همون معدود تخته های توی سرم بدجوری سفت اند."

او لاف نمیزد. در سال ۲۰۰۶ ماریوالا روغن نارگیل HLL را با خرید سهام آن به مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیون دلار از چرخه رقابت برداشت.

 

خلاصه گردآوری شده ی نویسنده از داستان شرکت Berger Paints (یکی از بزرگترین کارخانه های تولید رنگ در هند) یک ناهماهنگی ناخوشایند میان دو نسل را به تصویر می کشد. کولدیپ(Kuldip) رئیس شرکت، سه دختر دارد و گورچاران(Gurcharan) برادر و شریک کولدیپ، صاحب دو دختر و یک پسر است. دختران این خانواده هیچ تمایلی به ملحق شدن به این کسب و کار خانوادگی ندارند. تنها پسر خانواده که در ایالات متحده تحصیل کرده هیچ قصدی برای بازگشت ندارد. نویسنده بر این باور است که تکرار دوباره تاریخ به این نحو که یک نسل کسب و کاری که نسل قبل با تلاش فراوان ساخته است را به حراج بگذارند، مایه خجالت است. واضح است که اینچنین کسب و کاری تنها هنگامی دوام خواهد داشت که ارزشهایی که چهار نسل ماندگار بوده در نسل پنجم نیز باقی بمانند.

 

بگذارید این مقاله را با انتقادی سختگیرانه تمام کنم. شکی نیست که تمام زندگی های شغلی شادی ها، خوبی و بدی ها، قهر و آشتی ها و سود و ضررها را به همراه دارند. باسین بر خانواده های بازرگان هندوستان تمرکز کرده و از داستان های شگفت انگیزی که از دید عموم پنهان بوده پرده برداشته است. اما من از او به خاطر عدم بررسی مشکل جامع تر که تاکید بیش از حد این خانواده ها بر عدم افشای راز موفقیتشان است خرده میگیرم.

 

واقعا چرا کسب و کار و کارآفرینی در هند نیاز به مولفی مستقل برای بازگویی داستان های موفقیتش دارد؟ چرا کارآفرینان موفق خودشان داستان دست اول موفقیت خود را نمی نویسند؟ احتمالا مسیر آنها به سمت موفقیت پر است از بازمانده رقبای از میان رفته. شاید بقایای زیادی در اتاقهای هیئت های مدیره دفن است که همیشه بسته اند. آیا به این خاطر است که هیچکس جرات افشای کوچکترین راز موفقیتی را ندارد؟ من پاسخ این سوال را نمیدانم. شاید سونو باسین بداند.

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

منبع: hindustantimes.com

در کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهددر کتاب پر فروش «داستان های کارآفرینی و موفقیت»، سونو باسین پیچیدگی های سیاستهای خانوادگی را در طول نسلها مورد بررسی قرار می دهد

این کتاب دلپذیر هم لایق ستایش و هم نکوهش است. بگذارید با دومی شروع کنم. اولا این کتاب ویراستاری بدی دارد. چندین و چند غلط نگارشی از جمله تعدادی غلط های مضحک مانند نوشتن diary به جای dairy ("یادنگاشت" به جای "لبنیات") در کتاب وجود دارند. دوما تمام وارثان منتخب متعلق به خانواده های اهل بمبئی و دهلی اند و هیچ وارثی از جنوب رشته کوه های ویندهیاس(Vindhyas) وجود ندارد. سوما اشاره به زمان رویداد وقایع تا حدودی درست نمی باشد. در فصل ۵ که درباره خانواده کاونتر(Keventer) است، باسین نوشته است:

"کسب و کار اصلی در واقع در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد."

 

در حالیکه تبلیغ معروف برند کوینتر(کارخانه تولید میلک شیک محلی) در چهارم مارس ادعای "بیش از ۱۲۵ سال خدمت بی وقفه به مشتریان" را دارد.

حالا چه کسی درست میگوید؟

من بدون تردید از این خطاها می گذرم. باسین با مهارت تمام از تخصصش در ایجاد پلتفرمی ویراستاری برای کسب و کارهای خانوادگی استفاده کرده است. سبک نوشتاری او سطحی و یا مصنوعی نیست و او با نگاهی واقعی پیچیدگی های سیاست های خانوادگی در گذر نسل های موفق را مورد بررسی قرار داده است. یک مساله اجتناب ناپذیر، نقش مادر بیوه در این خانواده هاست، نقش مادر سالار. او نفوذ احساسی عمیقی بر فرزندان دارد، وارثانی که پس از مرگ پدرشان کسب و کاری که بر عهده ی مادر است و او هیچ از آن نمی داند را اداره می کنند.

نویسنده در مواجه با چالش های بین خانواده ها واقع بین و در عین حال بی طرف است. امروزه اطلاعات بسیاری توسط آرشیوهای آنلاین در اختیار عموم قرار دارد اما باسین اعتبار زیادی در این زمینه کسب کرده چرا که او در انتهای هر فصل لیستی از منابع و مأخذ کامل قرار داده که محققان می توانند از آن استفاده کامل ببرند.

این عامل احتمال متهم ساختن نویسنده به ساختگی بودن مصاحبه های انجام شده با سران کسب و کارهای خانوادگی که تاریخچه خانواده و حتی کشمکش های آن را با موافقت تمام افشا کرده اند از بین می برد. واضح است که مصاحبه ها خصمانه و یا مثل بازجویی نبوده است. افرادی که با آنها مصاحبه شده غالبا بازرگانان سر سختی اند که بدون چشم و گوش تیز و زبان تند در دنیای تجارت دوام نمی آوردند؛ با این حال بر تصمیم خود مصمم مانده و خود را در اختیار نویسنده قرار داده و به باسین درباره فرهنگ خانوادگی، نبردهای درونی و رقابت های ویرانگری که به تباهی یک کسب و کار خانوادگی منجر شده است، اطلاعات دسته اولی داده اند.

روایت های موثق جدال میان برندهای مختلف برای من به شدت جذاب است. سران سرسخت، ثروتمند و تک روی شرکتهای مهم تجاری در این کتاب با فصاحت تمام به تصویر کشیده شده اند.

من اصلا نمیتوانم در برابر وسوسه بازگویی جدال میان شرکت لوازم آرایشی بهداشتی هندوستان لیور(HLL) و شرکت ماریکو(Marico) و صاحب برند روغن نارگیل پاراشوت(Parachute) مقاومت کنم. HLL قصد خرید پاراشوت را داشت. ککی دادیست(Keki Dadiseth) رئیس HLL در بعد از ظهر یک روز با هارش ماریوالا( Harsh Mariwala) صاحب شرکت ماریکو تماس گرفت و به او گفت:

"جناب ماریوالا، من به شما آنقدر پول میدهم که کفاف خود و نسل های بعد از شما را بدهد."

 

ماریوالا پاسخی به جز سکوت نداد و با این تهدید روبرو شد که اگر از فروش سر باز زند، HLL تمام تلاشش را برای حذف پاراشوت از رقابت خواهد کرد. ماریوالا در پاسخ گفت:

"شاید فکر کنی یه تخته کم دارم، ولی همون معدود تخته های توی سرم بدجوری سفت اند."

او لاف نمیزد. در سال ۲۰۰۶ ماریوالا روغن نارگیل HLL را با خرید سهام آن به مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیون دلار از چرخه رقابت برداشت.

 

خلاصه گردآوری شده ی نویسنده از داستان شرکت Berger Paints (یکی از بزرگترین کارخانه های تولید رنگ در هند) یک ناهماهنگی ناخوشایند میان دو نسل را به تصویر می کشد. کولدیپ(Kuldip) رئیس شرکت، سه دختر دارد و گورچاران(Gurcharan) برادر و شریک کولدیپ، صاحب دو دختر و یک پسر است. دختران این خانواده هیچ تمایلی به ملحق شدن به این کسب و کار خانوادگی ندارند. تنها پسر خانواده که در ایالات متحده تحصیل کرده هیچ قصدی برای بازگشت ندارد. نویسنده بر این باور است که تکرار دوباره تاریخ به این نحو که یک نسل کسب و کاری که نسل قبل با تلاش فراوان ساخته است را به حراج بگذارند، مایه خجالت است. واضح است که اینچنین کسب و کاری تنها هنگامی دوام خواهد داشت که ارزشهایی که چهار نسل ماندگار بوده در نسل پنجم نیز باقی بمانند.

 

بگذارید این مقاله را با انتقادی سختگیرانه تمام کنم. شکی نیست که تمام زندگی های شغلی شادی ها، خوبی و بدی ها، قهر و آشتی ها و سود و ضررها را به همراه دارند. باسین بر خانواده های بازرگان هندوستان تمرکز کرده و از داستان های شگفت انگیزی که از دید عموم پنهان بوده پرده برداشته است. اما من از او به خاطر عدم بررسی مشکل جامع تر که تاکید بیش از حد این خانواده ها بر عدم افشای راز موفقیتشان است خرده میگیرم.

 

واقعا چرا کسب و کار و کارآفرینی در هند نیاز به مولفی مستقل برای بازگویی داستان های موفقیتش دارد؟ چرا کارآفرینان موفق خودشان داستان دست اول موفقیت خود را نمی نویسند؟ احتمالا مسیر آنها به سمت موفقیت پر است از بازمانده رقبای از میان رفته. شاید بقایای زیادی در اتاقهای هیئت های مدیره دفن است که همیشه بسته اند. آیا به این خاطر است که هیچکس جرات افشای کوچکترین راز موفقیتی را ندارد؟ من پاسخ این سوال را نمیدانم. شاید سونو باسین بداند.

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

سوجوی گوپتا(Sujoy Gupta) یک تاریخ نویس و زندگینامه نویس تجاری است

منبع: hindustantimes.com

بیوگرافی آرش و مسیح: از زیرزمین تا برگزاری کنسرت

پنج شنبه هفته گذشته اولین کنسرت آرش عدل پرور و مسیح عدل پرور در تالار وزارت کشور برگزار شد که با استقبال فوق العاده دوستداران موسیقی همراه بود. در ادامه به معرفی این زوج موفق هنری می پردازیم. 

بیوگرافی آرش و مسیح: از زیرزمین تا برگزاری کنسرت

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

بیوگرافی آرش و مسیح

این دو هنرمند جوان در عرصه موسیقی Rhythm&Blues)R&B) و پاپ فعالیت می کنند و با کارهای شنیدنی شان از مدت ها پیش مخاطبان زیادی را جذب خود کرده اند. مسیح  و آرش با هم برادرند. نام هنری این دو برادر ”مسیح“ و ”آرش AP است. آن ها یک سال با هم اختلاف سنی دارند و مسیح از آرش بزرگتر است. این دو برادر متولد تهران هستند.

دوران قبل از دریافت مجوز

زمان آغاز فعالیت هنری این دو برادر به اواسط دهه هشتاد باز می گردد. آرش و مسیح در آن دوران با برخی از خواننده های معروف زیرزمینی همکاری می کردند. به علاوه آرش تا چند سال گذشته نیز به عنوان یک رپر شناخته می شد. همچنین آرش قبلا عنوان کرده بود که ترانه سرایی را از برادر بزرگترش مسیح آموخته است.

محبوب ترین قطعه

قطعه های ”هنوز همونم“، ”خودتو برسون“ و ”دیوانه وار“ همگی آثار موفقی بودند که در دوران قبل از دریافت مجوز آرش و مسیح منتشر شدند. اما تک آهنگ ”بیا بازم“ مطمئنا ماندگارترین آثر آن هاست. این قطعه پس از انتشارش به سرعت هیت شد و بازخوردهای بسیار مثبتی میان علاقه مندان موسیقی داشت. آهنگ ”بیا بازم“، تنها در یکی از معتبرترین وبسایت های منتشرکننده موسیقی، حدود ۴۰ میلیون شنونده داشت!

شروع دوران مجاز

آرش و مسیح قبل از این که مجوز بگیرند قطعه های زیادی را منتشر کرده بودند که اکثر آن ها موفق بود. این دو از سال ۱۳۹۲ تا به امروز در زمره موفق ترین خواننده های پاپ ایران به شمار می روند. آهنگ ”دیوونه کن“ اولین قطعه مجاز این دو برادر به حساب می آید که در پاییز سال ۱۳۹۵ تحت لیبل ترانه شرقی منتشر شد. آرش و مسیح پس از این تک آهنگ، قطعه های ”تو که نیستی پیشم“، ”غوغا می کنم“، ”چه قشنگ“، ”آرومه دل“، ”گلی“ و ”خالی بود دستم“ را با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر کردند.

کاور آهنگ ”تو که نیستی پیشم“ یکی از آثار موفق آرش و مسیح

کاور آهنگ ”تو که نیستی پیشم“ یکی از آثار موفق آرش و مسیح

همکاری با هنرمندان دیگر

مسیح و آرش در سال های اخیر با هنرمندان زیادی همکاری کرده اند که از جمله آن ها می توان به مسعود جهانی، سعید انصار، هوروش بند، ماکان بند، علی لهراسبی و ... اشاره کرد.

 

برگزاری کنسرت

پس از سال های زیادی که از فعایت های هنری مسیح و آرش می گذرد، پنج شنبه گذشته مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، آن ها اولین کنسرت خود را در دو سانس مختلف با همکاری موسسه آراد در تالار وزارت کشور برگزار کردند که با استقبال شدیدی از جانب هوادارانشان همراه بود. جمعه نیز دومین روزی بود که این زوج هنری در تالار وزارت کشور کنسرت داشتند. همچنین به دلیل استقبال زیاد از کنسرت های برگزار شده آن ها، سومین کنسرت آرش و مسیح چهارشنبه هفته جاری مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در دو سانس برگزار خواهد شد. گفتنی است این دو برادر پس از اتمام کنسرت های تهران، تور کنسرت های خود را در شهرهای دیگر ایران آغاز خواهند کرد.

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

آرش و مسیح اولین کنسرت خود را پنج شنبه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور برگزار کردند

بیوگرافی آرش و مسیح

این دو هنرمند جوان در عرصه موسیقی Rhythm&Blues)R&B) و پاپ فعالیت می کنند و با کارهای شنیدنی شان از مدت ها پیش مخاطبان زیادی را جذب خود کرده اند. مسیح  و آرش با هم برادرند. نام هنری این دو برادر ”مسیح“ و ”آرش AP است. آن ها یک سال با هم اختلاف سنی دارند و مسیح از آرش بزرگتر است. این دو برادر متولد تهران هستند.

دوران قبل از دریافت مجوز

زمان آغاز فعالیت هنری این دو برادر به اواسط دهه هشتاد باز می گردد. آرش و مسیح در آن دوران با برخی از خواننده های معروف زیرزمینی همکاری می کردند. به علاوه آرش تا چند سال گذشته نیز به عنوان یک رپر شناخته می شد. همچنین آرش قبلا عنوان کرده بود که ترانه سرایی را از برادر بزرگترش مسیح آموخته است.

محبوب ترین قطعه

قطعه های ”هنوز همونم“، ”خودتو برسون“ و ”دیوانه وار“ همگی آثار موفقی بودند که در دوران قبل از دریافت مجوز آرش و مسیح منتشر شدند. اما تک آهنگ ”بیا بازم“ مطمئنا ماندگارترین آثر آن هاست. این قطعه پس از انتشارش به سرعت هیت شد و بازخوردهای بسیار مثبتی میان علاقه مندان موسیقی داشت. آهنگ ”بیا بازم“، تنها در یکی از معتبرترین وبسایت های منتشرکننده موسیقی، حدود ۴۰ میلیون شنونده داشت!

شروع دوران مجاز

آرش و مسیح قبل از این که مجوز بگیرند قطعه های زیادی را منتشر کرده بودند که اکثر آن ها موفق بود. این دو از سال ۱۳۹۲ تا به امروز در زمره موفق ترین خواننده های پاپ ایران به شمار می روند. آهنگ ”دیوونه کن“ اولین قطعه مجاز این دو برادر به حساب می آید که در پاییز سال ۱۳۹۵ تحت لیبل ترانه شرقی منتشر شد. آرش و مسیح پس از این تک آهنگ، قطعه های ”تو که نیستی پیشم“، ”غوغا می کنم“، ”چه قشنگ“، ”آرومه دل“، ”گلی“ و ”خالی بود دستم“ را با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر کردند.

کاور آهنگ ”تو که نیستی پیشم“ یکی از آثار موفق آرش و مسیح

کاور آهنگ ”تو که نیستی پیشم“ یکی از آثار موفق آرش و مسیح

همکاری با هنرمندان دیگر

مسیح و آرش در سال های اخیر با هنرمندان زیادی همکاری کرده اند که از جمله آن ها می توان به مسعود جهانی، سعید انصار، هوروش بند، ماکان بند، علی لهراسبی و ... اشاره کرد.

 

برگزاری کنسرت

پس از سال های زیادی که از فعایت های هنری مسیح و آرش می گذرد، پنج شنبه گذشته مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، آن ها اولین کنسرت خود را در دو سانس مختلف با همکاری موسسه آراد در تالار وزارت کشور برگزار کردند که با استقبال شدیدی از جانب هوادارانشان همراه بود. جمعه نیز دومین روزی بود که این زوج هنری در تالار وزارت کشور کنسرت داشتند. همچنین به دلیل استقبال زیاد از کنسرت های برگزار شده آن ها، سومین کنسرت آرش و مسیح چهارشنبه هفته جاری مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ در دو سانس برگزار خواهد شد. گفتنی است این دو برادر پس از اتمام کنسرت های تهران، تور کنسرت های خود را در شهرهای دیگر ایران آغاز خواهند کرد.

سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر: روز پرالتهاب

سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز مثل روزهای قبل با استقبال چشمگیر مخاطبین همراه بود و طبق معمول حاشیه های زیادی داشت.

سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر: روز پرالتهاب

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

یکی از حاشیه های روز سوم جشنواره مربوط به فیلم چهارراه استانبول مصطفی کیایی بود. پس از اکران این فیلم مشخص شد این کارگردان قصد نداشته حادثه حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو را بازسازی کند و صرفا داستانی را روایت کرده و در حاشیه آن ادای دینی نیز به قهرمانان آتش نشان داشته است. البته نظرات مردم درباره آخرین ساخته کیایی ضد و نقیض بود. بعضی از او بخاطر این ریسک تقدیر کردند و برخی نیز سکانس های به نمایش درآمده از آتش نشانان را ترحم آمیز خواندند. البته مصطفی كیایی در نشست خبری این فیلم نسبت به بازخوردهای مثبت و منفی واکنش نشان داد:

”زمانی كه حادثه پلاسكو رخ داد جوگیر شده بودم كه حتما فیلمی بسازم كه پلاسكو در آن نقش داشته باشد. پلاسكو هم سیاسی بود هم تجاری. بحث من اقتصاد بود. پلاسكو اقتصاد ما بود كه ریخت و این برای من دغدغه بود.“

 

مستند بانو قدس ایران نیز که در جشنواره سینما حقیقت سر و صدای زیادی به پا کرده بود، دیروز در پردیس گالری ملت به روی پرده رفت، در حالی که بحث و جدل حول این فیلم همچنان ادامه داشت. ابراهیم حاتمی ‌كیا این مستند را یک اثر تاثیرگذار توصیف كرد كه باعث شده چشمانش از اشک خیس شود. اما منتقدان نیز بودند که این فیلم را یک اثر تحریف شده خواندند.

پس از نمایش مستند جنجالی بانو قدس ایران در پردیس ملت، نوبت به فیلم لاتاری اثر محمد حسین مهدویان رسید. پس از اكران لاتاری باز هم شاهد نقدها و تعریف ها بودیم. برخی انتخاب سوژه قاچاق دختران را برای این فیلم، اقدامی جسورانه و تابوشکن ‌خواندند. در پایان روز سوم جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم لاتاری هم برگزار شد و به عنوان پرجمعیت ترین کنفرانس خبری لقب گرفت‎. یک خبرنگار که منتقد فیلم بود در این رابطه گفت:

”فیلم شما نشان می‌ دهد در دستگاه اطلاعاتی می توان عملیات خودسرانه انجام داد.“

‏حمید فرخ ‌نژاد نیز در واکنش به این انتقاد تند با لحنی طنر آمیز گفت:

”با استدلال شما جان وین باید تا به حال چندین بار اعدام می ‌شد.“

 

البته جشنواره فیلم فجر فقط در پردیس ملت برگزار نمی شود و عاشقان سینما به مانند سال های گذشته برای تماشای هر یک از فیلم ‌ها، ساعت‌ ها در صفوف طولانی سینماهای دیگر می ‌ایستند.

به هر حال سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم با تمام حواشی که داشت به پایان رسید و دوستداران فیلم راهی خانه های خود شدند تا با انرژی مضاعف به استقبال روز چهارم جشنواره بروند.

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

سی وششمین جشنواره فیلم فجر: بهرام رادان و مهدی پاکدل بازیگران فیلم چهارراه استانبول

یکی از حاشیه های روز سوم جشنواره مربوط به فیلم چهارراه استانبول مصطفی کیایی بود. پس از اکران این فیلم مشخص شد این کارگردان قصد نداشته حادثه حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو را بازسازی کند و صرفا داستانی را روایت کرده و در حاشیه آن ادای دینی نیز به قهرمانان آتش نشان داشته است. البته نظرات مردم درباره آخرین ساخته کیایی ضد و نقیض بود. بعضی از او بخاطر این ریسک تقدیر کردند و برخی نیز سکانس های به نمایش درآمده از آتش نشانان را ترحم آمیز خواندند. البته مصطفی كیایی در نشست خبری این فیلم نسبت به بازخوردهای مثبت و منفی واکنش نشان داد:

”زمانی كه حادثه پلاسكو رخ داد جوگیر شده بودم كه حتما فیلمی بسازم كه پلاسكو در آن نقش داشته باشد. پلاسكو هم سیاسی بود هم تجاری. بحث من اقتصاد بود. پلاسكو اقتصاد ما بود كه ریخت و این برای من دغدغه بود.“

 

مستند بانو قدس ایران نیز که در جشنواره سینما حقیقت سر و صدای زیادی به پا کرده بود، دیروز در پردیس گالری ملت به روی پرده رفت، در حالی که بحث و جدل حول این فیلم همچنان ادامه داشت. ابراهیم حاتمی ‌كیا این مستند را یک اثر تاثیرگذار توصیف كرد كه باعث شده چشمانش از اشک خیس شود. اما منتقدان نیز بودند که این فیلم را یک اثر تحریف شده خواندند.

پس از نمایش مستند جنجالی بانو قدس ایران در پردیس ملت، نوبت به فیلم لاتاری اثر محمد حسین مهدویان رسید. پس از اكران لاتاری باز هم شاهد نقدها و تعریف ها بودیم. برخی انتخاب سوژه قاچاق دختران را برای این فیلم، اقدامی جسورانه و تابوشکن ‌خواندند. در پایان روز سوم جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم لاتاری هم برگزار شد و به عنوان پرجمعیت ترین کنفرانس خبری لقب گرفت‎. یک خبرنگار که منتقد فیلم بود در این رابطه گفت:

”فیلم شما نشان می‌ دهد در دستگاه اطلاعاتی می توان عملیات خودسرانه انجام داد.“

‏حمید فرخ ‌نژاد نیز در واکنش به این انتقاد تند با لحنی طنر آمیز گفت:

”با استدلال شما جان وین باید تا به حال چندین بار اعدام می ‌شد.“

 

البته جشنواره فیلم فجر فقط در پردیس ملت برگزار نمی شود و عاشقان سینما به مانند سال های گذشته برای تماشای هر یک از فیلم ‌ها، ساعت‌ ها در صفوف طولانی سینماهای دیگر می ‌ایستند.

به هر حال سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم با تمام حواشی که داشت به پایان رسید و دوستداران فیلم راهی خانه های خود شدند تا با انرژی مضاعف به استقبال روز چهارم جشنواره بروند.

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه

در این قسمت بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه جمع آوری شده و به شما تقدیم می شود.

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه.jpg

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه

در این قسمت بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه جمع آوری شده و به شما تقدیم می شود. در مطالب بعدی با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت:

  1. DMC
  2. SONY MUSIC
  3. AVRUPA MÜZ?K
  4. PASAJ MÜZ?K
  5. POLL PRODUCTION
  6. SEYHAN MÜZ?K
  7. DOKUZ SEK?Z MÜZ?K
  8. EMRE MÜZ?K
  9. PDND MUSIC
  10. ARPEJ YAPIM

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه.jpg

بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه

در این قسمت بهترین شرکت های تولید موسیقی در ترکیه جمع آوری شده و به شما تقدیم می شود. در مطالب بعدی با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت:

  1. DMC
  2. SONY MUSIC
  3. AVRUPA MÜZ?K
  4. PASAJ MÜZ?K
  5. POLL PRODUCTION
  6. SEYHAN MÜZ?K
  7. DOKUZ SEK?Z MÜZ?K
  8. EMRE MÜZ?K
  9. PDND MUSIC
  10. ARPEJ YAPIM

پنج فیلم برتر هالیوود

این لیست مربوط به سایت آی ام دی بی است که در آن مردم و چند تن از کاربران اختصاصی این وب سایت به فیلم ها رای می دهند. در این مقاله مروری می کنیم بر پنج اثر محبوب تاریخ سینمای هالیوود از نظر وب سایت IMDB.

پنج فیلم برتر هالیوود

imdb.jpg

لوگوی سایت IMDB

رتبه اول این لیست به فیلم "رستگاری در شاوشانک" (The Shawshank redemption - ۱۹۹۴) با نمره ۹.۳ اختصاص یافته است. نقش اصلی این فیلم مربوط به یک زندانی بی گناه با بازی تیم رابینز است که تلاش می کند از زندان فرار کند و در این حین دیالوگ ها و صحنه های بسیار جذابی پیش می آید.

کارگردان: فرانک دارابونت

 رتبه دوم لیست IMDB به فیلم "پدر خوانده ۱" (The Godfather - ۱۹۷۲) با نمره ۹.۲ اختصاص یافته است. داستان این فیلم راجع به یکی از رؤسای مافیای ایتالیا با بازی مارلون براندو است که می خواهد قدرت را به فرزندش مایکل، با بازی آلپاچینو، انتقال دهد.

کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

 رتبه سوم لیست IMDB به دومین بخش از سه گانه بتمن به نام "شوالیه تاریکی" (The Dark Knight - ۲۰۰۸) با نمره ۹.۰ اختصاص یافته است. داستان فیلم درباره جنگیدن بتمن (کریستین بیل) با جوکر (هیث لجر) و نجات مردم شهر گاتام است.

کارگردان: کریستوفر نولان

رتبه چهارم لیست IMDB به فیلم "پدر خوانده ۲" (The Godfather II - ۱۹۷۴)  با نمره ۹.۰ اختصاص یافته است.

داستان این فیلم درباره شروع زندگی حرفه ای دٌن ویتو کورلئونه در دهه  ۱۹۲۰ شهر نیویورک است. در حالی که مایکل، پسر ویتو کورلئونه در حال گسترش روابط سیاسی خود و سندیکای جنایات خانوادگی است.

کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

رتبه پنجم این لیست به فیلم "داستان عامه پسند" (Pulp Fiction - ۱۹۹۴) با نمره ۸.۹ اختصاص یافته است. داستان این فیلم راجع به دو قاتل مزدور حرفه ای است که یک کیف را می دزدند و در این حین چند زندگی با هم تداخل پیدا می کند.

کارگردان: کوئنتین ترنتینو

imdb.jpg

لوگوی سایت IMDB

رتبه اول این لیست به فیلم "رستگاری در شاوشانک" (The Shawshank redemption - ۱۹۹۴) با نمره ۹.۳ اختصاص یافته است. نقش اصلی این فیلم مربوط به یک زندانی بی گناه با بازی تیم رابینز است که تلاش می کند از زندان فرار کند و در این حین دیالوگ ها و صحنه های بسیار جذابی پیش می آید.

کارگردان: فرانک دارابونت

 رتبه دوم لیست IMDB به فیلم "پدر خوانده ۱" (The Godfather - ۱۹۷۲) با نمره ۹.۲ اختصاص یافته است. داستان این فیلم راجع به یکی از رؤسای مافیای ایتالیا با بازی مارلون براندو است که می خواهد قدرت را به فرزندش مایکل، با بازی آلپاچینو، انتقال دهد.

کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

 رتبه سوم لیست IMDB به دومین بخش از سه گانه بتمن به نام "شوالیه تاریکی" (The Dark Knight - ۲۰۰۸) با نمره ۹.۰ اختصاص یافته است. داستان فیلم درباره جنگیدن بتمن (کریستین بیل) با جوکر (هیث لجر) و نجات مردم شهر گاتام است.

کارگردان: کریستوفر نولان

رتبه چهارم لیست IMDB به فیلم "پدر خوانده ۲" (The Godfather II - ۱۹۷۴)  با نمره ۹.۰ اختصاص یافته است.

داستان این فیلم درباره شروع زندگی حرفه ای دٌن ویتو کورلئونه در دهه  ۱۹۲۰ شهر نیویورک است. در حالی که مایکل، پسر ویتو کورلئونه در حال گسترش روابط سیاسی خود و سندیکای جنایات خانوادگی است.

کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

رتبه پنجم این لیست به فیلم "داستان عامه پسند" (Pulp Fiction - ۱۹۹۴) با نمره ۸.۹ اختصاص یافته است. داستان این فیلم راجع به دو قاتل مزدور حرفه ای است که یک کیف را می دزدند و در این حین چند زندگی با هم تداخل پیدا می کند.

کارگردان: کوئنتین ترنتینو


شما میتوانید 5 خبرگزاری را پین کنید

می توانید یکی از خبرگزاری ها از حالت پین درآورده و مجددا تلاش کنید

بستن