تبلیغات در تلکسیران

اعضای عصبانی جشنواره کن در ملا عام با تغییرات به وجود آمده در مراسم افتتاحیه فیلم دست به گریبان می شوند

واقعه بزرگ سینما با سلفی ها و نتفلیکس به مبارزه می پردازد اما همچنین از تغییر دلیل پیشرفت زنانی که پیتر هوول را نوشتند استقبال می کند.

 اعضای عصبانی جشنواره کن در ملا عام با تغییرات به وجود آمده در مراسم افتتاحیه فیلم دست به گریبان می شوند

طرح کارت اعتباری جشنواره فیلم کن با نوشته لطفی درخواست کرده است که روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید.

طرح کارت اعتباری جشنواره فیلم کن با نوشته مودبانه درخواست کرده است که روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید.

جشنواره کن، فرانسه- اغتشاش گران شجاع در جشنواره فیلم کن امسال، هیاهوی تهدیدآمیز غارتگرانه ای ایجاد کردند، و البته منظور من اصلا اشاره به فیلم تک نوازی: جنگ ستارگان که هفته آینده برای اولین بار در اینجا اکران می شود، نیست.

این حادثه بزرگ سینمایی در ریویرای فرانسه، که ۷۱ امین انتشار آن در روز سه شنبه بود اتفاق افتاد و حس محاصره توسط دنیای مدرن را نمودار می کند و جنگی برای بازگشت به گذشته و جلوگیری از برخی تغییرات است، البته خودش تغییراتی نیز ایجاد می کند.

این نشریه همه چیز از سلفی های مسخره و خنده دار روی فرش قرمز باعث توئیت کردن منتقدان سینمایی نسبت به این جمله شد که آزار جنسی موجب ایجاد ترس وجودی ای می شود که بدین شکل نتفلیکس غول پیکر برای تماشاگران قدیمی سینما تمام شود.

ممنوعیت عکس سلفی گرفتن شاید بارزترین اقدام مقامات جشنواره کن است که وقار و نظم بیشتری به این جشنواره سالیانه می دهد و صادقانه تنها به دنبال تجلیل فیلم است، اما در سال های اخیر دچار یک سری روابط و وقایع خارجی نیز شده است- که امسال نیز با جنبش های اختیار به زنان، #من هم همینطور و #خجالت آور است، همراه بود که اولین معیار جشنواره کن در دوره ی پس از وینستن آشکار شده است.

همانطور که بیش از ۴ هزار روزنامه نگار روز دوشنبه جشنواره کن را به باد انتقاد گرفتند مدیر جشنواره هنری، تری فریماکس طی اقدام بی سابقه ای کنفرانس خبری فی البداهه ای برای توضیح تغییرات چندگانه ای که امسال در مراسم جشنواره صورت گرفته است، برگزار کرد.

وی گفت:

ممنوعیت عکس سلفی روی فرش قرمز خارج از کاخ جشنواره و کنگره کن به این دلیل است که فیلمبرداران در اجرای مراسم وقفه ایجاد می کنند و گاهی در حین عکاسی روی فرش قرمز سر می خورند یا زمین می افتند.

فریماکس افزود:

شما برای دیدن خودتان به جشنواره کن نمی آیید، بلکه برای تماشای فیلم به این جشنواره می آیید ... و همیشه در حین عکس سلفی گرفتن قیافه افراد خیلی بد می شود.

کارت های اعتباری جشنواره کن با نوشته ی درخواست روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید اصلاح شده است. در این کارت هشدار داده شده است که از ورود افراد خاطی به سالن اکران ممانعت می شود.

روزنامه نگاران درباره تغییرات در برنامه ها نمایش اعلام نارضایتی می کنند، زیرا باید همزمان با سایر افرادی که به جشنواره می آیند به تماشای فیلم ها بنشینند، حرکتی که به شکل یک توئیت، مانند روزنامه های صبح سال های گذشته، مورد نقد قرار گرفت.

در ابلاغیه جشنواره کن اینطور آمده است که:

 اصولا به محض اینکه یک فیلم اکران می شود شبکه های اجتماعی تبدیل به یک سری صفحات رنگی شایعه پراکنی می شوند.

تغییرات دیگری که در جشنواره صورت گرفته است در حوزه شرکت های جهانی است، به خصوص در مورد آشکارسازی سو استفاده های جنسی ای که در مورد هالیوود و دیگر شرکت های دنیا هنوز از جشنواره سال قبل به گوش می رسد.

همانطور که جشنواره سانداس امسال مراسم خود را برگزار کرد، جشنواره کن نیز یک تلفن خصوصی برای گزارش هرگونه رفتار سو استفاده جنسی اختصاص داد. فریماکس گفت جشنواره از تجاوز جنسی فیلم هاروی وینستن مغول شدیدا متعجب است و بعضی افراد اعلام کرده اند که در جشنواره کن سال گذشته این اتفاق رخ داده بود.

فریماکس افزود:

 نه تنها من و دیگر مدیران جشنواره کن رفتار به قول معروف وینستنی را محکوم کردیم بلکه از خودمان و رفتارمان پرس وجو کردیم.

وی گفت:

به منظور نمایش پشتیبانی برنامه ریزی شده است که روز شنبه ۱۰۰ زن برای ایراد سخنرانی به روی فرش قرمز بروند البته درباره دنیای مدرن، نه جشنواره.

اما وی هنوز در خصوص هرگونه عمل مثبتی که تعداد زنان حاضر در بهترین جشنواره سینمای اروپا را افزایش دهد پافشاری می ورزد – که تنها ۳ مورد از ۲۱ مورد- فیلم های کاندید امسال به کارگردانی زنان بود و تنها یک کارگردان زن (کمپین جین، فیلم پیانو در سال ۱۹۹۳) برنده جایزه شده است.

فرامیکس این موضوع را در گفته های خود به رئیس هیئت داوران جشنواره کیت بلانچت اظهار کرده است. کیت بلانچت در مجله تجاری گوناگونی اخیر گفته است ۵ زن و ۴ مرد در برنامه داورای فیلم ها حضور دارند که کیفیت کارشان مد نظر بوده است نه دستور جلسه ای که ممکن است به آنها داده شده باشد.

وی می گوید:

نمی توانم منتظر گفتگوها بمانم، جشنواره کن یک ماهیت چند ملیتی دارد و نقش من پاسخ به کارهاست نه دستور جلسات.

با این وجود شرط بندی بر سر اینکه برنامه ی بلانچت نمی تواند مانع حضور نویسنده/کارگردان ایتالیا آلیس رورواچر، برنده جایزه فرمول یک سال ۲۰۱۴ برای فیلم شگفت انگیزان شود وجود دارد. فیلم جدید وی به نام لازاروی خوشحال یک فیلم تخیلی درباره سفر زمان یک روستایی است که براساس جدول شانسی که منتقد اروپایی نیل ونگ اظهار کرده است، بهترین شانس برای دریافت جایزه را دارد.

مورد بعدی نتفلیکس است که قصد کناره گیری ندارد.

اعتراضات سال گذشته درباره غول هایی بود که چشم را اذیت می کردند و این مخالفت ها راهی برای  ممنوعیت آشکار امسال در خصوص شرکت نتفلیکس در رقابت جشنواره بزرگ پالم ایجاد کرد.

پیتر هاول در ۷۱ امین جشنواره بین المللی فیلم کن در جنوب فرانسه، مخفیانه یک عکس سلفی مقابل کاخ جشنواره گرفت. عکس های سلفی روی فرش قرمز امسال به ممنوعیت جدی مواجه هستند.

نتفلیکس با خارج کردن چندین فیلم خود از این جشنواره، از جمله آن سوی باد آخرین فیلم ساخته ی اورسن ولز که مدتها در انتظار اکران بوده است، این کار را تلافی کرده است و نهایتا از سرمایه گذاران نتفلیکس تشکر کرد. اخیرا نتفلیکس و فریماکس هر دو گفته اند امیدوارند مشکلات و اختلافات آنها در جشنواره سال ۲۰۱۹ حل شود.

برخی از بهترین پیش بینی ها در مورد فیلم های جشنواره کن ۲۰۱۸ در مورد برانگیختگی اجتماعی است.

این فیلم ها شامل بازگشت بلکککلنزمن ، ساخته اسپایک لی به رقابت جشنواره است که برای اولین بار بعد از تب جنگل سال ۱۹۹۱ با یک داستان واقعی قوی درباره پلیس سیاه پوستی که در دهه ۱۹۷۰ به جمعیت کوکلس کلان نفوذ کرده است. جان دیوید واشنگتن (پسر دنزل) و آدام درایور ستاره های این فیلم هستند و فیلم ساخته ی برو بیرون از ساخته های جردن پیل است.

بلیط طلایی دیگر اثر کارگردان کنیایی ونوری کیهو است که بخشی از رقابت نوعی نگاه فیلم های خاص خواهد بود. این فیلم اولین فیلم کنیایی است که در جشنواره کن اکران می شود اما اکران آن در وطن کیهو با ممانعت مواجه شد زیرا این فیلم درباره عشق دو زن به یکدیگر است.

تنها یک شرکت کننده در جشنواره کن ۲۰۱۸ است که انتظار می رود حرکتی از خود نشان دهد، اما احتمالا اتفاقی نخواهد افتاد. این فرد ژان لوک گدار بت شکن ۸۰ ساله ای است که پنجاه سال پیش به اتمام جشنواره کمک کرد. آن زمان وی و ائتلافی از فیلم سازان، دانشجویان و کارکنان فیلم سازی به ماهیت بورژوازی جشنواره کن اعتراض کردند.

بازگشت گدار به جشنواره با فیلم کتاب تصویر یکی دیگر از کارهای شعری سینمایی وی است که فریمکس در واکنش به این حضور اظهار داشت از این حضور بسیار خوشحال است.

منبع:  thestar.com

پولدارترین فرد جهان در هر ساعت چقدر درآمد دارد؟

جف بزوس مدیر عامل کمپانی آمازون در هر ساعت حدود 11 میلیون دلار درآمد دارد. این در حالی است که کمترین میزان حقوق ساعتی به کارگران این کمپانی 12 دلار است.

پولدارترین فرد جهان در هر ساعت چقدر درآمد دارد؟

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

به گزارش راشاتودی، جف بزوس مدیرعامل و بنیان گذار آمازون که بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیاست، از  ثروت فراوانی برخوردار است.

 

  • تفاوت میزان درآمد بزوس و کارگران کمپانی آمازون

هفته پیش کمپانی آمازون موفق شد تبدیل به دومین شرکت در دنیا شود که ارزش سهامش از یک تریلیون دلار عبور کرده است(پس از اپل) و به موجب این اتفاق، ثروت جف بزوس طی سال جاری ۶۷ میلیارد دلار بیشتر شد و مطابق شاخص ثروت بلومبرگ، ثروت او به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید!

با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که ثروت بزوس در ۲۵۰ روز ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و این یعنی درآمد او در هر روز ۲۶۸ میلیون دلار و در هر ساعت ۱۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ دلار بوده است! این درآمد حدود یک میلیون بار بیشتر از درآمد متوسط کارکنان این شرکت با ساعتی ۱۵ دلار درآمد است.

 

بیشتر بخوانید:

 

به نقل از سایت پی اسکیل حقوق سالانه کارکنان شرکت آمازون بین ۵۸ هزار و ۷۰۳ دلار تا ۱۴۶ هزار و ۴۵۵ دلار است. بیشترین حقوق نیز متعلق به مدیران ارشد نوآوری با حقوق ۳۶ هزار و ۴۶۲ دلار در سال است. کمترین حقوق نیز مربوط به باربران با حقوق ۱۲ دلار در ساعت یا ۲۵ هزار و ۹۴۴ دلار در سال است.

هفته قبل سناتور ایالت ورمونت لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که به لایحه بزوس را متوقف کنید معروف است. در این لایحه از شرکت‌هایی با بیش از ۵۰۰ کارمند نظیر آمازون، اپل و والمارت خواسته شده است تا به تبعیض در میزان دستمزدها خاتمه دهند.

منبع: RT.com

جف بزوس, آمازون, کمپانی آمازون, شرکت آمازون, ثروتمندترین فرد دنیا, مدیر عامل آمازون, اپل

جف بزوس مدیر عامل کمپانی آمازون در هر ساعت حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد دارد. این در حالی است که کمترین میزان حقوق ساعتی به کارگران این کمپانی ۱۲ دلار است.

باراک و میشل اوباما با کمپانی نتفلیکس قرارداد امضا می کنند

باراک و میشل اوباما قرار است برای تهیه‌ مجموعه‌های مختلف تلویزیونی با کمپانی نتفلیکس وارد همکاری شوند.

باراک و میشل اوباما با کمپانی نتفلیکس قرارداد امضا می کنند

بانوی اول سابق، میشل و رئیس جمهور سابق باراک اوباما حمایت خود را از دانش آموزان فلوریدا که برای اصلاحات کنترل سلاح مبارزه می کنند، ابراز داشته اند.

بانوی اول سابق، میشل و رئیس جمهور سابق باراک اوباما حمایت خود را از دانش آموزان فلوریدا که برای اصلاحات کنترل سلاح مبارزه می کنند، ابراز داشته اند.

طرفداران از رئیس‌جمهور سابق خواسته‌اند که حضور رسانه‌ای بیشتری در مخالفت با دولت فعلی داشته باشد.

باراک و میشل اوباما قرارداد بزرگی را برای ساخت فیلم و نمایش‌های تلویزیونی با کمپانی نتفلیکس امضا کرده‌اند. به گفته‌ی سرویس استریم نتفلیکس این قرارداد شامل ساخت فیلم و نمایش‌های داستانی می‌شود.

نتفلیکس در توییتر خود اعلام کرد که: این زوج قرارداد چندساله‌ای برای تولید فیلم و سریال که شامل سریال‌های داستانی، مجموعه‌های غیرداستانی، مجموعه‌های مستند و فیلم‌های مستند می شود را با نتفلیکس امضا کرده‌اند.

آن‌ها یک کمپانی به نام higher ground را برای ساخت این محتواها تشکیل داده‌اند. انتظار نمی‌رود که خانواده‌ اوباما از این پلتفرم جدید برای حمله به دونالد ترامپ یا رسانه‌های محافظه‌کار طرفدار او استفاده کنند.

باراک اوباما از زمان خروج از دفتر خود در سال گذشته سکوت کرده است و به‌رغم درخواست‌های طرفداران در حمایت از مخالفت او با ترامپ و به دنبال جلوگیری از تبدیل‌شدن به هدفی برای رئیس‌جمهور فعلی بوده است و انتظار می‌رود که همین رویکرد را در تولید برنامه‌های جدیدش اتخاذ کند.

در عوض، آن‌ها به مسائل و مشکلاتی که رئیس‌جمهور سابق با آن‌ها مواجه بود خواهند پرداخت.

باراک اوباما در بیانیه‌ای گفت:

یکی از لذت‌های ما در زمان حضورمان در خدمات عمومی، دیدار با سطوح مختلف جامعه و کمک به آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان با مخاطبان گسترده‌تر بود و به همین دلیل است که میشل و من از همکاری با نتفلیکس بسیار هیجان‌زده هستیم. ما امید داریم که افراد بااستعداد، الهام‌بخش و خلاق که توانایی تقویت همبستگی و درک مردم رادارند را شناسایی و به آن‌ها در به اشتراک گذاشتن داستان‌هایشان با کل دنیا کمک کنیم .

با توجه به بیانیه‌ی تد ساراندوس مدیر محتوای نتفلیکس، به نظر می‌رسد که محتواهای تولیدی قرار است بر جوامع و داستان‌سرایی متمرکز باشد نه پوشش سیاسی سنتی. او بیان کرد:

باراک و میشل اوباما از مشهورترین چهره‌های عمومی جهان هستند و  برای یافتن و بیان داستان افرادی که در جوامع خود تغییراتی ایجاد کرده و در تلاش برای تغییر مثبت در جهان هستند،در جایگاهی منحصربه‌فرد قرار دارند .

به نقل از نیویورک تایمز، وی ادامه داد:

مایه‌ی افتخار ماست که آن‌ها نتفلیکس را به‌عنوان خانه‌ای برای بیان داستان‌های خود انتخاب کرده‌اند .

منبع: independent.co.uk

مدیر فرودگاه دوبی: فرودگاه هیترو باید 24 ساعته باز باشد نه اینکه یک باند جدید بسازد

مدیر شلوغ ترین فرودگاه مسافر بری جهان خواستار لغو محدودیت های شبانه در فرودگاه هیترو لندن شد.

مدیر فرودگاه دوبی: فرودگاه هیترو باید 24 ساعته باز باشد نه اینکه یک باند جدید بسازد

لیست عزیمت های فرودگاه هیترو در ترمینال دوم که نشان می دهد اولین پرواز ساعت ۶ صبح است

لیست عزیمت های فرودگاه هیترو در ترمینال دوم که نشان می دهد اولین پرواز ساعت ۶ صبح است

 

پاول گریفیتس(Paul Griffiths) مدیر عامل فرودگاه های دبی گفته که هواپیمای جدید و بی سر و صدا به این معنی است که قوانین اخیر سر و صدا در شلوغ ترین فرودگاه انگلیس غیر ضروری هستند.

در مصاحبه ای با مجله خبری ایندیپندنت(The Independent) گفت:

برخلاف دوبی، تمام فرودگاه های انگلیس یک سوم روز را تعطیل هستند. بنابراین تصور کنید که وقتی تمام آن سرمایه گذاری ها، و همچنین آن زیر ساخت های حیرت آور و عجیب حدود هشت ساعت در روز بیکار هستند، چه اتفاقی می افتد؟

در چند سال اخیر با سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید، تکنولوژی هواپیما و تاثیرات زیست محیطی آن به طرز شگفت انگیزی کاهش یافته است.

اما چرا انگلیس هنوز اصرار دارد که این محدودیت در ساعات کاری را مانند گذشته اعمال کند؟

اگرچه از نظر فنی فرودگاه هیترو ۲۴ ساعته باز است، اما برای کاهش سر و صدا و عدم ایجاد مزاحمت برای ساکنان محلی یکی از جدی و سخت گیرانه ترین محدودیت ها را بین همه ی فرودگاه های اروپا دارد.

تعداد صعود و فرود های بین ساعات ۱۱:۳۰ شب تا ۶ صبح سالیانه ۵۸۰۰ بار است، یعنی چیزی حدود ۱۶ بار در هر شب. فرودگاه های پر صر و صدا و شلوغ تر که کاملا ممنوع هستند.

برنامه فرودگاه را طوری تنظیم کرده اند که هر روز بین ساعات ۴:۳۰ تا ۶ بامداد حدود دوازده هواپیما که عمدتا از قاره های آفریقا، آسیا و استرالیا حرکت کرده اند، فرود بیاید.

اولین پرواز های هر روز راس ساعت ۶ بامداد است که شامل حرکت های خطوط هوایی اتریش به وین، شرکت هواپیمایی تاپ پرتغال به لیسبون و سوییس به زوریخ می باشد. آخرین پرواز نیز ساعت ۱۰:۴۵ شب از شرکت هواپیمایی ایرفلوت به سمت مسکو می باشد. اگرچه گاهی با وجود تاخیر در حرکت هواپیماها پروازهای دیرتری نیز وجود دارد.

در ماه آوریل، کمیته انتخاب حمل و نقل از دولت خواست که هفت ساعت از شب را ممنوعیت پرواز اعلام کند. این بیش از ممنوعیت پرواز کنونی است.

حدود ده سال است که آقای گریفیتس مدیر عامل فرودگاه های دوبی است. او پیش از آن، مدیر عامل فرودگاه گاتویک بود. این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ انگلیس است که در جهان بیشترین استفاده را از باندهای فرودگاهی خود دارد.

او همچنین خواستار کار ترکیبی (بدین معنی که از هر دو باند هم برای عزیمت و هم برای فرود استفاده شود) به جهت استخراج ظرفیت های بیشتر فرودگاه هیترو گردید. در حال حاضر، الگوی استاندارد این است که یکی از باندهای فرودگاهی فقط برای عزیمت و دیگری تا ساعت ۳ بعد از ظهر(یعنی تا زمان تعویض مدیریت) فقط برای فرود استفاده می شود. این کار به نفع ساکنان محلی است چرا که مدتی را به دور از سرو صدا و در آرامش به سر می برند.

اما استفاده از هر دو باند هم برای صعود و هم برای فرود باعث گشایش و کشف بیشتر ظرفیت های فرودگاهی می شود.

مدیر عامل شرکت های هواپیمایی دوبی گفته است که اگر جت های مدرن و بی سر و صدا استفاده می شدند، این تاثیرات ناچیز به نظر می رسید.

اما جان استوارت رییس انجمن کنترل سر و صدای هواپیماها گفت:

پرواز های شبانه قرار است همچنان نگرانی بزرگی برای ساکنان محلی باشد، چون تکنولوژی جدید قرار نیست حداقل در آینده نزدیک آن را تغییر دهد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی از خیلی وقت پیش با کنواسیون های هوایی مخالفت کرده و گفت:

محدودیت های پرواز شبانه روی خطوط هوایی، مسافران و همچنین اقتصاد داخلی تاثیر منفی می گذارد.

در این میان، جان باسبی مدیر یکی از پروژه های قبلی به مجله خبری ایندیپندنت گفت که با افزایش تعداد مسافران در هر هواپیما نیاز به یک باند اضافی در فرودگاه را نفی می کند.

او گفت:

افزایش تعداد مسافران در هر پرواز از ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۰۷ به ۱۷۰ نفر در سال ۲۰۱۶ و سپس به ۲۵۵ نفر، پنجاه درصد به ظرفیتی که باند فرودگاهی پیش بینی شده بود اضافه خواهد کرد.

منبع: independent.co.uk

دو جوان هندی نامزد دریافت جایزه هوگو برای داستان های علمی- تخیلی و داستانی شدند

نام میمی ماندل نویسنده اهل دهلی و وکیل گاوتام بهاتیا در فهرست دریافت جایزه اسکار داستان های علمی تخیلی جهان می باشد.

دو جوان هندی نامزد دریافت جایزه هوگو برای داستان های علمی- تخیلی و داستانی شدند

نشان یادبود جایزه ی هوگو هر ساله اندکی تغییر می کند، این عکس مربوط به سال ۲۰۱۷ است که اوا جوکینن آن را طراحی کرده است

میمی ماندل اهل کلکته اولین نویسنده ی هندی نامزد دریافت یک جایزه ی هوگو برای کتابی است که آن را به صورت مشترک ویرایش کرده است. همچنین در فهرست نامزدها نام وکیل گوانتام بهاتیای اهل دهلی نیز مشاهده می شود که در کنار آن اسامی هفت   افق های ناشناخته دیده می شود. ویراستار و کارمندان مجله ی جایزه هوگو سالانه  بهترین داستان های علمی-تخیلی و داستانی جهان را شناسایی می کند.

ماندل ۳۰ ساله اهل کلکته که در حال حاضرساکن نیویورک است میگوید:

بنیاد هوگو، همچون تمام انجمن های داستان های علمی-تخیلی و داستانی جهان، به شکل تاریخی فقط فضایی برای پرورش افراد سفید پوست (اروپایی) بود. هنوز هم این بنیاد به شکل عمده تحت تسلط سفیدپوستان و امریکایی ها می باشد .

دریافت این جایزه به نوعی یک پیروزی لایه ای برای ماندل اهل دهلی است، وی می گوید:

برخلاف عقیده ی عموم به خانه برگشتم، زندگی قومیتی به شدت در ایالات متحده و کشورهای غربی حاکم است. خیلی قوی تر از آن این موضوع در فضاهای شهری هند حاکم است، بنابراین جامعه های مهاجرین هندی معمولا کوچک و با یک ارتباط خوب و قوی است. من باید از تلاش اجدادم و خودم تشکر کنم و به افراد جامعه نشان دهم که این موضوع شدیدا مظلومانه است.

بوتلر و همکاری در ویرایش با الکساندرا پیرس، در طبقه ی بهترین کار جهانی، این کتاب یک گلچین ادبی غیرتخیلی از هفت نویسنده جهانی و نامه های شخصی به اکتاو بوتلر است که پس از مرگ نویسنده به چاپ رسیده است، در واقع او اولین نویسنده ی آفریقایی- امریکایی در حوزه داستان های علمی-تخیلی است که در سال ۲۰۰۶ فوت کرد.

 ماندل:  بنیاد هوگو، همچون تمام انجمن های داستان های علمی-تخیلی و داستانی جهان، به شکل تاریخی فقط فضایی برای پرورش افراد سفید پوست (اروپایی) بود

 ماندل: بنیاد هوگو، همچون تمام انجمن های داستان های علمی-تخیلی و داستانی جهان، به شکل تاریخی فقط فضایی برای پرورش افراد سفید پوست (اروپایی) بود

ماندل می گوید:

هدف کتاب مستندسازی چالش های شگرف و مختلفی بود که نویسندگان بعد از شهرت و ارتباط با دنیای انجمن های علمی-تخیلی و داستانی دنیا با آن روبرو می شوند

 وی ادامه داد:

این افراد با بوتلر درباره ی تلاش ها و پیروزی هایشان در این ژانر سخن می گویند و این نامه ها از نویسندگان معروف گرفته تا افرادی که اولین کتابشان را چاپ کرده بودند، می باشد.

درضمن برای بهاتیای ۲۹ ساله این شور و هیجان از کاندید شدن در ژانری آغاز شد که از ۱۰ سالگی عاشق آن بود،

وی بیان کرد:

اولین کتاب علمی-تخیلی که خواندم کتاب هابیت بود، آن زمان ۱۰ ساله بودم و بعد از آن سری مجموعه های آیزاک آسیموف را خواندم. کاندید شدن برای دریافت جایزه نشان دهنده ی شناخت واقعی اعضای انجمن بود.

بهاتیا یک وکیل است که از سال ۲۰۱۶ وارد تیم ویراستاری مجله افق های ناشناخته شده است، اما ۴ سال است که در ویرایش کتاب مشارکت دارد.

او می گوید:

تنها در صورتی که ساختار موسسه ای برای انجمن داستان های علمی-تخیلی و داستانی داشته باشیم این حوزه درهند پیشرفت می کند.

بازگشت به عقب

سال گذشته نیز یک هندی در لیست نامزدهای جایزه هوگو حضور داشت. آیشواریا سابرامانیان، ناظر ویراستاران مجله افق های ناشناخته است، از کسانی بود که در کنار بهاتیا به عنوان ویراستاران در این فهرست حضور داشت.

سابرامانیان ۳۲ ساله که اکنون دوره ی پست دکترای خود را در بریتانیا می گذراند، می گوید:

زمانی که جایزه هوگو شامل تنوع و انواع حوزه ها شد، تغییرات قابل توجهی در انتخاب نامزدهای آن صورت گرفت. این تغییر یک تغییر ضعیف تر در انتخاب نامزدهای جایزه است و همین امر یکی از دلایلی است که مشاهده ی حضور کتاب میمی در این لیست برای من بسیار دلپذیر است.

برخی کتاب های چاپی موسسه افق های ناشناخته اندکی جایگاهی شده اند، از جمله انبوه اشعارغیر داستانی و اشعار علمی-تخیلی. وی افزود:

کسب شناخت و آگاهی عمومی هرگز به معنای آن نیست که می توانیم جایزه ها را بدست بیاوریم.

اعطای جوایز هوگو از سال ۱۹۵۵ آغاز شد و پس از مرگ هوگو گرنسبک، ویراستار و ناشر اولین مجله ی علمی-تخیلی دنیا یعنی   است که از سال ۱۹۲۶ انتشار آن آغاز شد.“

این جوایز توسط انجمن جهانی داستان های علمی-تخیلی و داستانی و به عنوان یک مجمع جهانی علمی هر ساله در ماه آگوست برگزار می شود: برندگان آن با رای عمومی تعیین می شوند.

بهاتیای ۲۹ ساله می گوید:   اولین کتاب علمی-تخیلی که خواندم کتاب  هابیت  بود

بهاتیای ۲۹ ساله می گوید: اولین کتاب علمی-تخیلی که خواندم کتاب هابیت بود

کوین استندلی عضو انجمن بازاریابی جوایز هوگو در انجمن جهانی داستان های علمی-تخیلی و داستانی می گوید:

جوایز هوگو همیشه برای کارهای منتشر شده در سراسر جهان و به هر زبانی، قابل دسترسی بوده است. گرچه برای شناسایی آن، این کتاب باید برای اعضای انجمن بین المللی داستان های علمی-تخیلی قابل دسترس باشد. اینترنت این امر را بسیار ساده تر کرده است. کتاب ماندل توسط یک انتشارات کوچک در استرالیا به چاپ رسیده بود، اما با استفاده از اینترنت جستجوی آن در امریکای شمالی و اروپا به سادگی امکان پذیر است. این امر ۲۰ سال پیش امکان پذیر نبود.

سابرامانیان افزود:

نویسندگان هندی در جوایزعلمی-تخیلی دیگری نیز در گذشته شناخته شده بودند. آمیتواو گوش برنده ی جایزه آرتور سی کلارک برای کروموزوم بندر کلکته (در سال ۱۹۹۷) شد و در دو سال گذشته مقاله ای به قلم واندادا سینگ در کتاب گوش، با نام دیوانگی عظیم، در لیست نامزدهای جایزه انجمن داستان های علمی تخیلی بریتانیا قرار گرفت و همچنین داستان بلعندگان ایندراپرامیت داس در لیست جوایز کرافورد قرار گرفته است.

 

منبع:hindustantimes.com

دختر اورسن ولز از نتفلیکس درخواست کرد آخرین فیلم پدرش را درجشنواره کن به نمایش درآورند

نتفلیکس از قانون جدید مدیریتی جشنواره فیلم کن که مطابق آن شرکت کنندگان در بخش رقابتی، باید فیلم خود را در کشور فرانسه اکران کنند، خرسند نیست.

دختر اورسن ولز از نتفلیکس درخواست کرد آخرین فیلم پدرش را درجشنواره کن به نمایش درآورند

اورسون ولزاورسون ولز

دختر اورسن ولز از نتفلیکس درخواست کرد در تصمیم خود خصوص خروج از جشنواره فیلم کن که نتیجه ی آن عدم اکران فیلم "طرف دیگر باد" پدرش به روی پرده ی جشنواره فرانسه می شود، تجدید نظر کند.

نتفلیکس تصمیم دارد به عنوان اعتراض به قانون جدید که تمامی فیلم های رقابت کننده بخش برتر مستلزم اکران در فرانسه هستند، از جشنواره خارج شود. این امر به روی سبک تجاری نتفلیکس که ابتدا فیلم را روی پرده ی سینمای خود اکران می کنند، تاثیر می گذارد.

دختر ولز از تد ساراندوس، مدیر داخلی نتفلیکس، درخواست کرد در تصمیم خود تجدید نظر کند. نتفلیس در تکمیل این فیلم سرمایه گذاری کرده است. بئاتریس در نامه ای به ساراندوس که در تولید این زیبای مغرور سهیم است، گفت :

"از خواندن اخبار درباره ی نزاع با جشنواره فیلم کن خیلی ناراحت شدم. من به نمایندگی از پدرم صحبت می کنم."

وی افزود:

"من شاهد بودم چگونه کمپانی های بزرگ فیلم سازی زندگی و کار او را از بین بردند، و مردی که من عاشقش هستم را نابود کردند. اصلا نمی خواهم نتفلیکس یکی دیگر از این کمپانی ها باشد."

اورسون ولز این فیلم را به کارگردانی (جان هیوستون) ساخت که با یک فیلم بازگشتی بعد ازچندین سال زندگی در اروپا، بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶، به هالیوود بازگشته بود، اما با دشواری های بسیاری در ساخت و سرمایه گذاری مواجه شد. این فیلم سرانجام حدود ۴۰ سال ناتمام ماند.

در اکتبر سال ۲۰۱۴ برای تکمیل این فیلم اقداماتی انجام شد اما مجدد به بن بست خورد، حتی با وجودی که تولیدکنندگان تلاش کردند سرمایه را از طریق سرمایه گذاری جمعی بالا ببرند. در آخر نتفلیکس از تکمیل آن پشتیبانی کرد.

اسپانسر فیلم، فیلیپ جان ریمزا نیز نارضایتی خود از خروج فیلم از جشنواره را اظهار داشته است.

وی در بیانیه ای اظهار داشت :

"فیلم ما برای رقابت در بخش اکران، به عنوان یک انتخاب رسمی در تئاتر بزرگ لومیر انتخاب شده است، بنابراین مستقیما نباید تحریم شود. آنچه ناراحت کننده و دشوار است مواجهه با ضوابط و شرایطی است که هر شخص با این تصمیم گیری دچار آن می شود (جشواره کن، نتفلیکس، دوستداران فیلم و همه ی کسانی که به سختی بر روی این اثر تاریخی تلاش کردند."

وی افزود:

"تاکید می کنم، من با احساسات خود درگیر شدم. "آن سوی باد" بدون نتفلیکس وجود نداشت، اما این مسئله از ناراحتی و دلشکستگی من نمی کاهد."

وضعیت بغرنج موجود بین نتفلیکس و جشنواره کن به روی کارهای کارگردانان بزرگی چون آلفونسو کوارون، کارگردان فیلم رم که وی نیز تصمیم به خروج از جدول اکران رقابت فیلم ها را داشت، تاثیر گذاشته است.

منبع:hindustantimes.com 


رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟