تبلیغات در تلکسیران

کشف مقبره 4400 ساله یک راهبه در مصر

در نتیجه تلاش باستان شناسان، یک مقبره باستانی با قدمت 4،400 سال و متعلق به یک راهبه مصر باستان کشف شد. طبق اعلام این باستان شناسان، این قبر که در نزدیکی قاهره قرار دارد؛ علیرغم قدمت زیاد به خوبی حفظ شده و دیوارهای آن دارای نقاشی های زیبا و تزئینی می باشد.

کشف مقبره 4400 ساله یک راهبه در مصر

کشف مقبره ۴۴۰۰ ساله یک راهبه در مصر.jpg

کشف مقبره ۴۴۰۰ ساله یک راهبه در مصر

در بیانیه ای که توسط وزارت آثار باستانی مصر منتشر شد، آمده است:

"این مقبره پس از حفاری های انجام شده در نزدیکی اهرام  ثلاثه کشف شد."

بنا به اعلام سایت این وزارتخانه:

"قدمت این مقبره ها به سلسله پنجم پادشاهی کهن مصر می رسد و حفاری برخی از آنها از سال ۱۸۴۲ آغاز شده است."

خالد النانی، وزیر وزارت باستان شناسی مصر، ضمن اشاره به قدمت این مقبره ها و تعلق آنها به سلسله پنجم، گفت:

"نتایج بررسی های باستان شناسی نشان می دهد این مقبره متعلق به راهبه ای می باشد که ارتباط قوی با کاخ سلطنتی داشته است."

در نقاشی دیوارها، اجرای موسیقی و رقص و همچنین میمون ها به عنوان حیوانات خانگی مورد استفاده قرار گرفته است.

رایان گاسلینگ در فیلم "اولین مرد" در نقش نیل آرمسترانگ

اولین باری که رایان گاسلینگ از تصوراتش در مورد نیل آرمسترانگ فضانورد، به عنوان اولین فردی که بر کره ماه گام نهاد پرده برداری کرد، به نوامبر سال 2015 بر می گردد. آن زمان گاسلینگ و شزل مشغول فیلم "La La Land" بودند که سال بعد منتشر شد و در نهایت شش جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. دیمین شزل کارگردانی فیلم اولین مرد(First Man) که درباره نیل آرمسترانگ است را به عهده خواهد داشت.

رایان گاسلینگ در فیلم "اولین مرد" در نقش نیل آرمسترانگ

اولین بیلبورد تبلیغاتی  اولین مرد

اولین بیلبورد تبلیغاتی اولین مرد

اولین عکسی که از گاسلینگ در نقش آرمسترانگ مشاهده شد، در اولین بیلبورد تبلیغاتی(تصویر بالا) و پوستری است که زیر مشاهده می کنید. اکنون اولین تریلر این فیلم که به نظر فوق العاده هیجان انگیز است، منتشر شده است. در ادامه به بررسی مواردی در مورد این فیلم خواهیم پرداخت.

تصویری از رایان گاسلینگ در فیلم اولین مرد

تصویری از رایان گاسلینگ در فیلم اولین مرد

درباره فیلم

این فیلم در مورد زندگی آرمسترانگ از دهه شصت میلادی و تا زمانی است که وی در سال ۱۹۶۹ بر ماه گام می گذارد. جاش سینگر که برای فیلم اسپاتلایت(Spotlight) برنده جایزه اسکار شده است، براساس کتاب اولین مرد جیمز هنسن نمایشنامه ای نوشت که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ درگذشت.

یکی از حوادث زندگی مسافر سیاره های فضایی، مرگ دلخراش دختر کوچکش در سال ۱۹۶۲ بود. این صحنه یکی از سخترین صحنه هایی است که گاسلینگ باید در این فیلم بازی کند. همچنین می بینیم که ماموریت های ناسای او چگونه بر زندگی سایر اعضای خانواده اش و به خصوص همسر اولش جانت، تاثیر می گذارد.

از آپولوی ۱۳ تا ترنسفورماتور عمق تاریکی ماه ، آرمسترانگ را بارها در صحنه های مختلف می بینیم که بعضی از این صحنه ها داستان پردازی شده اند و واقعی نیستند. با این وجود، شخصت اصلی اولین مرد فقط و فقط آرمسترانگ است.

 

دیگر ستارگان فیلم چه کسانی هستند؟

کلر فوی(که در فیلم های دیوانه و دختری در تار عنکبوت ایفای نقش کرده است) نقش جانت، همسر اول آرمسترانگ را که در سال ۱۹۵۶ با هم ازدواج کردند و سه فرزند داشتند، بازی می کند.

کوری استول و لوکاس هاس به ترتیب نقش باز آلدرین و مایکل کالینز را بازی می کنند که در این ماموریت تاریخی در سال ۱۹۶۹ همراه آرمسترانگ بودند. آلدرین هم روی ماه قدم گذاشته بود و کالینز کنترل سفینه در مدار را برعهده داشت.

سکانسی از فیلم اولین مرد

سکانسی از فیلم اولین مرد

پابلو شرایبر(در نقش ادوارد هیگینز وایت)، برایان دارسی جیمز(در نقش جوزف ای واکر)، پاتریک فوگیت(در نقش الیوت سی)، کریستوفر ابوت(در نقش دیوید اسکات که بعدها به روی ماه قدم می گذارد) و شی ویگم(در نقش گاس گریسوم) به عنوان فضانوردان دیگر و یا فضانوردان در حال آموزش در آن دوره، ایفای نقش می کنند. همچنین کریان هایندز نیز در این فیلم ایفای نقش کرده است.

 

تاریخ اکران این فیلم چه زمانی است؟           

سینماهای جهان از ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ میزبان تماشاچیان این فیلم مهیج خواهند بود.

منبع: movie.com

اعضای عصبانی جشنواره کن در ملا عام با تغییرات به وجود آمده در مراسم افتتاحیه فیلم دست به گریبان می شوند

واقعه بزرگ سینما با سلفی ها و نتفلیکس به مبارزه می پردازد اما همچنین از تغییر دلیل پیشرفت زنانی که پیتر هوول را نوشتند استقبال می کند.

 اعضای عصبانی جشنواره کن در ملا عام با تغییرات به وجود آمده در مراسم افتتاحیه فیلم دست به گریبان می شوند

طرح کارت اعتباری جشنواره فیلم کن با نوشته لطفی درخواست کرده است که روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید.

طرح کارت اعتباری جشنواره فیلم کن با نوشته مودبانه درخواست کرده است که روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید.

جشنواره کن، فرانسه- اغتشاش گران شجاع در جشنواره فیلم کن امسال، هیاهوی تهدیدآمیز غارتگرانه ای ایجاد کردند، و البته منظور من اصلا اشاره به فیلم تک نوازی: جنگ ستارگان که هفته آینده برای اولین بار در اینجا اکران می شود، نیست.

این حادثه بزرگ سینمایی در ریویرای فرانسه، که ۷۱ امین انتشار آن در روز سه شنبه بود اتفاق افتاد و حس محاصره توسط دنیای مدرن را نمودار می کند و جنگی برای بازگشت به گذشته و جلوگیری از برخی تغییرات است، البته خودش تغییراتی نیز ایجاد می کند.

این نشریه همه چیز از سلفی های مسخره و خنده دار روی فرش قرمز باعث توئیت کردن منتقدان سینمایی نسبت به این جمله شد که آزار جنسی موجب ایجاد ترس وجودی ای می شود که بدین شکل نتفلیکس غول پیکر برای تماشاگران قدیمی سینما تمام شود.

ممنوعیت عکس سلفی گرفتن شاید بارزترین اقدام مقامات جشنواره کن است که وقار و نظم بیشتری به این جشنواره سالیانه می دهد و صادقانه تنها به دنبال تجلیل فیلم است، اما در سال های اخیر دچار یک سری روابط و وقایع خارجی نیز شده است- که امسال نیز با جنبش های اختیار به زنان، #من هم همینطور و #خجالت آور است، همراه بود که اولین معیار جشنواره کن در دوره ی پس از وینستن آشکار شده است.

همانطور که بیش از ۴ هزار روزنامه نگار روز دوشنبه جشنواره کن را به باد انتقاد گرفتند مدیر جشنواره هنری، تری فریماکس طی اقدام بی سابقه ای کنفرانس خبری فی البداهه ای برای توضیح تغییرات چندگانه ای که امسال در مراسم جشنواره صورت گرفته است، برگزار کرد.

وی گفت:

ممنوعیت عکس سلفی روی فرش قرمز خارج از کاخ جشنواره و کنگره کن به این دلیل است که فیلمبرداران در اجرای مراسم وقفه ایجاد می کنند و گاهی در حین عکاسی روی فرش قرمز سر می خورند یا زمین می افتند.

فریماکس افزود:

شما برای دیدن خودتان به جشنواره کن نمی آیید، بلکه برای تماشای فیلم به این جشنواره می آیید ... و همیشه در حین عکس سلفی گرفتن قیافه افراد خیلی بد می شود.

کارت های اعتباری جشنواره کن با نوشته ی درخواست روی فرش قرمز عکس سلفی نگیرید اصلاح شده است. در این کارت هشدار داده شده است که از ورود افراد خاطی به سالن اکران ممانعت می شود.

روزنامه نگاران درباره تغییرات در برنامه ها نمایش اعلام نارضایتی می کنند، زیرا باید همزمان با سایر افرادی که به جشنواره می آیند به تماشای فیلم ها بنشینند، حرکتی که به شکل یک توئیت، مانند روزنامه های صبح سال های گذشته، مورد نقد قرار گرفت.

در ابلاغیه جشنواره کن اینطور آمده است که:

 اصولا به محض اینکه یک فیلم اکران می شود شبکه های اجتماعی تبدیل به یک سری صفحات رنگی شایعه پراکنی می شوند.

تغییرات دیگری که در جشنواره صورت گرفته است در حوزه شرکت های جهانی است، به خصوص در مورد آشکارسازی سو استفاده های جنسی ای که در مورد هالیوود و دیگر شرکت های دنیا هنوز از جشنواره سال قبل به گوش می رسد.

همانطور که جشنواره سانداس امسال مراسم خود را برگزار کرد، جشنواره کن نیز یک تلفن خصوصی برای گزارش هرگونه رفتار سو استفاده جنسی اختصاص داد. فریماکس گفت جشنواره از تجاوز جنسی فیلم هاروی وینستن مغول شدیدا متعجب است و بعضی افراد اعلام کرده اند که در جشنواره کن سال گذشته این اتفاق رخ داده بود.

فریماکس افزود:

 نه تنها من و دیگر مدیران جشنواره کن رفتار به قول معروف وینستنی را محکوم کردیم بلکه از خودمان و رفتارمان پرس وجو کردیم.

وی گفت:

به منظور نمایش پشتیبانی برنامه ریزی شده است که روز شنبه ۱۰۰ زن برای ایراد سخنرانی به روی فرش قرمز بروند البته درباره دنیای مدرن، نه جشنواره.

اما وی هنوز در خصوص هرگونه عمل مثبتی که تعداد زنان حاضر در بهترین جشنواره سینمای اروپا را افزایش دهد پافشاری می ورزد – که تنها ۳ مورد از ۲۱ مورد- فیلم های کاندید امسال به کارگردانی زنان بود و تنها یک کارگردان زن (کمپین جین، فیلم پیانو در سال ۱۹۹۳) برنده جایزه شده است.

فرامیکس این موضوع را در گفته های خود به رئیس هیئت داوران جشنواره کیت بلانچت اظهار کرده است. کیت بلانچت در مجله تجاری گوناگونی اخیر گفته است ۵ زن و ۴ مرد در برنامه داورای فیلم ها حضور دارند که کیفیت کارشان مد نظر بوده است نه دستور جلسه ای که ممکن است به آنها داده شده باشد.

وی می گوید:

نمی توانم منتظر گفتگوها بمانم، جشنواره کن یک ماهیت چند ملیتی دارد و نقش من پاسخ به کارهاست نه دستور جلسات.

با این وجود شرط بندی بر سر اینکه برنامه ی بلانچت نمی تواند مانع حضور نویسنده/کارگردان ایتالیا آلیس رورواچر، برنده جایزه فرمول یک سال ۲۰۱۴ برای فیلم شگفت انگیزان شود وجود دارد. فیلم جدید وی به نام لازاروی خوشحال یک فیلم تخیلی درباره سفر زمان یک روستایی است که براساس جدول شانسی که منتقد اروپایی نیل ونگ اظهار کرده است، بهترین شانس برای دریافت جایزه را دارد.

مورد بعدی نتفلیکس است که قصد کناره گیری ندارد.

اعتراضات سال گذشته درباره غول هایی بود که چشم را اذیت می کردند و این مخالفت ها راهی برای  ممنوعیت آشکار امسال در خصوص شرکت نتفلیکس در رقابت جشنواره بزرگ پالم ایجاد کرد.

پیتر هاول در ۷۱ امین جشنواره بین المللی فیلم کن در جنوب فرانسه، مخفیانه یک عکس سلفی مقابل کاخ جشنواره گرفت. عکس های سلفی روی فرش قرمز امسال به ممنوعیت جدی مواجه هستند.

نتفلیکس با خارج کردن چندین فیلم خود از این جشنواره، از جمله آن سوی باد آخرین فیلم ساخته ی اورسن ولز که مدتها در انتظار اکران بوده است، این کار را تلافی کرده است و نهایتا از سرمایه گذاران نتفلیکس تشکر کرد. اخیرا نتفلیکس و فریماکس هر دو گفته اند امیدوارند مشکلات و اختلافات آنها در جشنواره سال ۲۰۱۹ حل شود.

برخی از بهترین پیش بینی ها در مورد فیلم های جشنواره کن ۲۰۱۸ در مورد برانگیختگی اجتماعی است.

این فیلم ها شامل بازگشت بلکککلنزمن ، ساخته اسپایک لی به رقابت جشنواره است که برای اولین بار بعد از تب جنگل سال ۱۹۹۱ با یک داستان واقعی قوی درباره پلیس سیاه پوستی که در دهه ۱۹۷۰ به جمعیت کوکلس کلان نفوذ کرده است. جان دیوید واشنگتن (پسر دنزل) و آدام درایور ستاره های این فیلم هستند و فیلم ساخته ی برو بیرون از ساخته های جردن پیل است.

بلیط طلایی دیگر اثر کارگردان کنیایی ونوری کیهو است که بخشی از رقابت نوعی نگاه فیلم های خاص خواهد بود. این فیلم اولین فیلم کنیایی است که در جشنواره کن اکران می شود اما اکران آن در وطن کیهو با ممانعت مواجه شد زیرا این فیلم درباره عشق دو زن به یکدیگر است.

تنها یک شرکت کننده در جشنواره کن ۲۰۱۸ است که انتظار می رود حرکتی از خود نشان دهد، اما احتمالا اتفاقی نخواهد افتاد. این فرد ژان لوک گدار بت شکن ۸۰ ساله ای است که پنجاه سال پیش به اتمام جشنواره کمک کرد. آن زمان وی و ائتلافی از فیلم سازان، دانشجویان و کارکنان فیلم سازی به ماهیت بورژوازی جشنواره کن اعتراض کردند.

بازگشت گدار به جشنواره با فیلم کتاب تصویر یکی دیگر از کارهای شعری سینمایی وی است که فریمکس در واکنش به این حضور اظهار داشت از این حضور بسیار خوشحال است.

منبع:  thestar.com

کوئنتین تارانتینو: فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" در سطح "پالپ فیکشن" است

کوئنتین تارانتینو از جدیدترین پروژه خود رونمایی کرد. نام این فیلم" روزی روزگاری " در هالیوود است و با بازی لئوناردو دی کاپریو و بردپیت در سینما کن واقع در لاس‌وگاس ساخته می‌شود.

کوئنتین تارانتینو: فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" در سطح "پالپ فیکشن" است

حضور دی کاپریو در فیلم جدید تارانتینوحضور دی کاپریو در فیلم جدید تارانتینو

نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو، در رابطه با پشت پرده قتل‌های خانواده چارلز مانسون است. اتفاقاتی که در دهه ۱۹۶۰ آمریکا را تکان داد. این کارگردان ۵۵ ساله با لئوناردو دی کاپریو و برد پیت به توافق رسیده است.

تارانتینو قول داده بود که با فیلمی مربوط هالیوود سال ۱۹۶۹، یعنی سالی که در آن قتل‌ها اتفاق افتاده است، به لاس‌وگاس برمی‌گردد. این فیلم بر اساس قتل بازیگری به نام شارون تیت و سه نفر دیگر به دست اعضای خانواده مانسون است.

او زوج دی کاپریو و برد پیت را به ستاره‌های بی‌ نظیری مانند پل نیومن و رابرت ردفورد تشبیه کرد.

کوئنتین تارانتینو در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت:

"با اینکه روند فیلم کاملا یک راز است اما باید به شما بگویم که ما سعی کرده‌ایم لس‌آنجلس را به سال ۱۹۶۹ برگرداندیم. تمام خیابان‌ها، خانه‌ها و همه‌چیز به آن سال برمی‌گردند."

لئوناردو دی کاپریو در این فیلم نقش یک بازیگر بازنشسته را ایفا می‌کند. او گفت:

" صحبت کردن در مورد فیلمی که هنوز ساخته نشده است سخت است، اما من به‌شدت هیجان‌زده‌ام. کار کردن با برد پیت فوق‌العاده است. من طرفدار پروپا قرص فیلم‌هایی هستم که درباره هالیوود ساخته می‌شوند. به‌عنوان یک لس‌آنجلسی وقتی فیلم‌نامه را خواندم فهمیدم که واقعاً فوق‌العاده است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که یک فیلم عالی بسازیم"

قرار است مارگو رابی نیز نقش شارون تیت را بازی کند. این فیلم در ۱۹ آگوست سال ۲۰۱۹ و در پنجاهمین سالگرد این قتل اکران خواهد شد.

منبع: hindustantimes.com

جین یانگ سیلیکون ولی، کلیشه یا ضد قهرمان؟

به گزارش جوانا اشنلر در پنجمین فصل سریال دره سیلیکون  (Silicon Valley) شخصیتی که توسط جیمی اُ. یانگ ایفای نقش می کند به درجه جدیدی از ناهنجاری و پلشتی می رسد که شاید بتوان آن را روش موثری برای رسیدگی به اتهامات کلیشه های نژاد پرستانه در نظر گرفت.

جین یانگ سیلیکون ولی، کلیشه یا ضد قهرمان؟

۸۷.jpgجیمی یانگ در سریال دره سیلیکون

همانطور که مارک زاکربرگ موسس وبگاه شبکه اجتماعی فیسبوک در برنامه تلویزیونی جلسات سنا ایالات متحده اظهار کرد:
آیا شما می گویید که استخراج داده منجر به اعمال زشت و نابکارانه می گردد؟ و اینکه آن نوابغ در سریال دره سیلیکون بیشتر به پول اهمیت می دهند تا به حریم شخصی کاربران؟

او بر این عقیده بود که فصل پنجم سریال کمدی دره سیلیکون که از شبکه نمایش HBO پخش می شود با نقدی کاملا مختص خود روبرو می باشد: آیا شخصیت جیان یانگ به بازی جیمی اُ. یانگ  یک تبهکار ارزشمند است یا یک کلیشه نژادپرستانه؟

در قسمتی که یکشنبه گذشته پخش شد، جیان یانگ در انکوباتور، خانه ای که در آن چهار برنامه نویس قهرمان زندگی می کردند و نرم افزار خود به نام پاید پایپر (Pied Piper) را توسعه می دادند جلوی تخته سفیدی ایستاده بود که روی آن را با عباراتی چون فیسبوک چینی، اسنپ چت چینی و اسپاتیفای چینی پر کرده بود.

جراد که وجدان بیدار اخلاقی این سریال بود با تعجب از او پرسید:

جیان یانگ! آیا قصد داری تمام این اپلیکیشن ها را برای بازار چینی ها کپی کنی؟

جیان در حالی که به طور محرمانه عبارات روی تخته را پاک می کرد، پاسخ داد:

نه، پاید پایپر چینی. “

در فصل یک، جیان به انکوباتور ارلیچ بکمن  که شخصیتی کاملا لاف زن و پرمدعا داشت، آمد. بکمن همیشه ادعا می کرد که جیان قبلا شاگرد او بوده و به دنبال آن  به مقدار زیاد حرف هایی که ریشه نژاد پرستانه داشتند چاشنی صحبت هایش به او و همچنین درباره او می کرد. هیچ یک از سازندگان این سریال شامل جان آلتشولر، دیو کرینسکی و مایک جاج اصلا نژاد پرست نبودند. اما شاید رفتارها و طرز برخورد بکمن چنین مفهومی را به بیننده القا می کرد.

این سوال با دانستن این موضوع که جیمی اُ. یانگ که یک خنداننده (استندآپ کمدین) که در شهر هنگ کنگ متولد شده و در سن سیزده سالگی به کالیفرنیا مهاجرت می کند و نقش جیان را با چهره ای سرد و بی روح، لهجه ای  زمخت  و برقی شرورانه در چشمهایش بازی می کند ترکیب جالبی است.

از نظر من، جیان از همان ابتدا هدف مهم تر دیگری داشته است، چرا که او همه چیز را می فهمد اما بروز نمی دهد. در هر موقعیتی بکمن را بهتر و شایسته تر از خود می داند، بدون پرداخت اجاره ای در خانه ی او زندگی می کند، با موفقیت های او خودنمایی کرده و جولان می دهد، کیمونوی هدیه او را قبول می کند اما کمی بعد آن را مستقیم به سینک برده و آن را تکه و پاره می کند و دور می اندازد. اما حالا که میلر (Miller) در فصل پنجم این فیلم بازی نمی کند، جیان در حال پیشرفت است: او یک گواهی فوت جعلی برای بکمن درست کرده و ادعا می کند که در پاید پایپر ده درصد سهم دارد. او همچنین اعضای تیم پاید پایپر را از خانه بیرون کرده است.

بسیاری از متخصصان آسیای صغیر این مسئله را ارزیابی کرده اند. نظرات متفاوتی وجود دارد. جیان کلیشه است. جیان گویای این حقیقت است که دره سیلیکون کالیفرنیا همیشه آسیایی ها را در درجه دوم اهمیت و اولویت قرار داده و آنها را به حاشیه می کشاند. به منظور دور شدن از جوک های نژادپرستانه، کارگردان ها تلاش می کننند از شخصیت های نژادپرست برای روایت آنها استفاده کنند .  این سریال با انواع مختلف شخصیت ها در دره سیلیکون سر و کار دارد و جیان نیز نوعی شخصیت معتبر است.

من به عنوان یک منتقد بی طرف  معتقدم که اگر در شخصیتی رشد و تغییر کرد، اگر این امکان فراهم باشد که نگاهی اجمالی به زندگی درونی و شخص شان داشته باشیم، اگر آنها برای آن نقش و موقعیت ساخته شده باشند، پس شخصیتی را میبینم که چیزی بیش از مجموعه ای از کلیشه هاست. این موضوع برای همه شخصیت ها صدق می کند حتی (علی الخصوص) برای به اصطلاح شخصیت های نا مشروع و نا مقبول.

ضد قهرمان ها برخی از ثروتمندترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت های تلویزیونی هستند. باید بدانید که من در مورد افراد بد و یا تبهکار صحبت نمی کنم، بلکه منظور من ضد قهرمان های معتبری هستند که نظرات و انتقادهای دیگران را به سمت خود جذب کرده، از آنها در جهت منافعشان استفاده می کنند و مجددا همان ها را به ستمگران خود می چسبانند. از نظر من جیان نیز یک شخصیت ضد قهرمان تلویزیونی واقعی است.

جوانا اشنلر هر هفته مقاله ای درباره تاثیر تلویزیون روی فرهنگ برای هفته نامه بیرون جعبه “ (Outside the Box) می نویسد. این هفته نامه  معمولا هر پنج شنبه منتشر می شود. من دوست دارم که نظر شما را هم در این باره بدانم.

منبع: thestar.com

پولدارترین فرد جهان در هر ساعت چقدر درآمد دارد؟

جف بزوس مدیر عامل کمپانی آمازون در هر ساعت حدود 11 میلیون دلار درآمد دارد. این در حالی است که کمترین میزان حقوق ساعتی به کارگران این کمپانی 12 دلار است.

پولدارترین فرد جهان در هر ساعت چقدر درآمد دارد؟

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان

به گزارش راشاتودی، جف بزوس مدیرعامل و بنیان گذار آمازون که بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیاست، از  ثروت فراوانی برخوردار است.

 

  • تفاوت میزان درآمد بزوس و کارگران کمپانی آمازون

هفته پیش کمپانی آمازون موفق شد تبدیل به دومین شرکت در دنیا شود که ارزش سهامش از یک تریلیون دلار عبور کرده است(پس از اپل) و به موجب این اتفاق، ثروت جف بزوس طی سال جاری ۶۷ میلیارد دلار بیشتر شد و مطابق شاخص ثروت بلومبرگ، ثروت او به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید!

با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که ثروت بزوس در ۲۵۰ روز ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و این یعنی درآمد او در هر روز ۲۶۸ میلیون دلار و در هر ساعت ۱۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ دلار بوده است! این درآمد حدود یک میلیون بار بیشتر از درآمد متوسط کارکنان این شرکت با ساعتی ۱۵ دلار درآمد است.

 

بیشتر بخوانید:

 

به نقل از سایت پی اسکیل حقوق سالانه کارکنان شرکت آمازون بین ۵۸ هزار و ۷۰۳ دلار تا ۱۴۶ هزار و ۴۵۵ دلار است. بیشترین حقوق نیز متعلق به مدیران ارشد نوآوری با حقوق ۳۶ هزار و ۴۶۲ دلار در سال است. کمترین حقوق نیز مربوط به باربران با حقوق ۱۲ دلار در ساعت یا ۲۵ هزار و ۹۴۴ دلار در سال است.

هفته قبل سناتور ایالت ورمونت لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که به لایحه بزوس را متوقف کنید معروف است. در این لایحه از شرکت‌هایی با بیش از ۵۰۰ کارمند نظیر آمازون، اپل و والمارت خواسته شده است تا به تبعیض در میزان دستمزدها خاتمه دهند.

منبع: RT.com

جف بزوس, آمازون, کمپانی آمازون, شرکت آمازون, ثروتمندترین فرد دنیا, مدیر عامل آمازون, اپل

جف بزوس مدیر عامل کمپانی آمازون در هر ساعت حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد دارد. این در حالی است که کمترین میزان حقوق ساعتی به کارگران این کمپانی ۱۲ دلار است.


رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟